• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Adblue Fiat 2020

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Fiat chassi 2020 med adblue, info symbolen tänds när det blir låg nivå, jag har kollat i instruktioner om det går att få ut info på nivå läget,den borde tala om att nu kan man köra ex 50 mil, jag kör VW till vardags och där fram går det info hela tiden om hur mycket man kan fylla på min å max nivå, har någon koll på hur långt man kan köra efter det att den gula adblue symbolen tänds.
 

ohma

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Grums
HBK-Nr
27012
Medlemskap
2024
AdBlue fylls i en separat tank på bilen som rymmer omkring 10-15 liter, vilket räcker för upp till 1500 mils körning. Normalbilisten behöver alltså bara fyllaAdBlue-tanken någon gång per år.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Ja...jag har adblue i husbilen, så jag vet att man fyller på och var, körde 500 mil i Europa denna sommaren och fyllde på 30 liter.
Men frågan är om man kan få ut info i displayen i bilen om volym status på adblue.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hur långt du kan köra när lampan börjar lysa vet jag inte. Men när det 600 km kvar så får du meddelande i färddatorn varje gång du startar bilen, när det är 200 km så ser du ingenting annat i den färddator utom nedräkningen har själv kört till färddatorn visar 25 km kvar. Tanken på 2020 årsmodell Fiat är 20 l jag upplever att lampan lyser redan när det är 12- 15 liter kvar
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Hur långt du kan köra när lampan börjar lysa vet jag inte. Men när det 600 km kvar så får du meddelande i färddatorn varje gång du startar bilen, när det är 200 km så ser du ingenting annat i den färddator utom nedräkningen har själv kört till färddatorn visar 25 km kvar. Tanken på 2020 årsmodell Fiat är 20 l jag upplever att lampan lyser redan när det är 12- 15 liter kvar
Tack för ett bra svar...då provar vi nästa gång då det blir dax för adblue påfyllning.
 

Crona

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Svedala
HBK-Nr
31975
Medlemskap
2025
Min lampa tändes första gången efter lite drygt 400 mil då slog jag på 10 liter och den tändes nästa gång omkring 800 mil sen slog jag på 10 liter vid 1200 mil dock utan att fått någon varning så jag gissar att den tänder upp varning när tanken är omkring halv.
Minns inte riktigt var jag läst det men tror den rymmer lite drygt 20 liter vill minnas 24l men inte säker
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Min lampa tändes första gången efter lite drygt 400 mil då slog jag på 10 liter och den tändes nästa gång omkring 800 mil sen slog jag på 10 liter vid 1200 mil dock utan att fått någon varning så jag gissar att den tänder upp varning när tanken är omkring halv.
Minns inte riktigt var jag läst det men tror den rymmer lite drygt 20 liter vill minnas 24l men inte säker

Den rymmer 19 Liter.
 
Toppen