• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ACSI kort

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: ACSI kort

Tyvärr är det väldigt få vinteröppna ACSI-campingplatser i
sydspanien som lämnar lågsäsongsrabatter med kortet.
Camping Cheque har fler anslutna. Med deras goldcard
kan man fylla på via Internet och behöver inte ligga ute
med så mycket pengar i taget.

Stannar man länge lönar sig inte dessa checkar/kort,
eftersom man i regel kan få lägre priser, men de är
bra när man gör kortare stopp.

Att betala kontant ger i regel några procents rabatt!!

F

F.d. 58576

Guest

Hej! Vi är inte medlemmar i Caravan Club,och vi har betalat 140:- för bok,kort och karta. Hälsningar Avo o Laila

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Så här står det på CC:s sida.

Beställ rabattkort med guide och karta från Caravan Clubs kansli.
Sätt in 145 kr på pg 19 37 64-8. Notera medlemsnr samt ACSI.

F

F.d. 58579

Guest

En undran: Kortet gäller årsvis. Vad händer efter årsskiften -- ..man vistas t.ex. i Spanien -- måste man köpa en ny bok med kort på spanska, eller godtas ändå kortet från fjolåret under några månader?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

ACSI-kortet gäller kalenderår och upphör att gälla den 31 dec. Om någon campingplats accepterar ett "gammalt" kort är säkert upp till dem att besluta om.

Det har hänt vid flertal tillfällen att jag av misstag visat upp "fel" årgång av kortet men man har sannolikt inte tittat så noga på det eftersom vi fick rabatten ändå.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det fungerar lika bra i alla länder och campingplatser som är med i organistation.

Gå in på deras hemsida och kolla vad som finns med.

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Såhär lyder informationen på ASCI:s hemsida

SEK 145 insättes på plusgiro 19 37 64-8, Caravan Club of Sweden. Notera medlemsnummer samt ”ACSI”. Är du inte medlem notera namn och adress.

/Jeanette

F

F.d. 58579

Guest

Se mitt inlägg 2/6. Kortet gäller årsvis! - Har någon haft problem efter ett årsskifte och hur har det fungerat innan ni kunnat köpa ny bok/kort. Man vill ju helst inte behöva köpa boken på ex. spanska........ Enl. CC är det problem för dem som är utomlands vinterhalvåret .... men min fråga är: hur har ni löst detta problem?? Hoppas någon kan ge mig ett svar, så jag kan bli lite klokare......

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

I mitt inlägg #27 försökte jag förklara ungefär hur det fungerar.

Vill du absolut ha ett nytt kort i Spanien får du be någon anhörig köpa boken i Sverige och sedan skicka ner kortet eller hela boken till dig.

Toppen