• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

A6 som camping, hur kul är det...

Status
Stängd för vidare inlägg.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: A6 som camping, hur kul är det...

För att återgå till ämnet. Jag förstår inte hur man kan stå på en shoppingparkering i flera dar? Om Inte:

- det är en tradition.
- man har kompisar där.
- man är ett helt gäng som har kul.

Jag skulle också vilja vara där när det är över 70 husbilar. :):):)

Men sån är jag.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Oavsett om platsen heter A6 eller något annat så är det alltid kul att träffa andra husbilsåkare i verkliga livet. Vi har en husbil som kan stå varsom i hela Europa och på vilket underlag somhelst.

Som exempel kan vi under Ystad Internationella Militära Tatto står vi på Lv 4, asfalt, med 4 m mellan husbilarna. Gott om utrymme att ta ut markisen. Fungerar bra och stör inga andra parkerande inför kvällens trevligheter.

Det viktiga i umgänget med övriga människor är att man följer de mycket enkla reglerna för stanna och parkera samt var man kan ta ut sina picknickmöbler. (Det kan man INTE göra på en allmän plats med parkeringsrutor.)

Arrangörens ansvar vid event borde naturligen vara att se till så det finns plats för alla besökare. Att husbilar kan komma på plats ett dygn innan så de inte hindrar eller stör övrig trafik. Hur svårt kan det vara? Mig veterligen fungerar det utmärkt på Årsmötet, på Öland, i Kivik och i Ystad.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det fungerer også for den tilsvarende utstilling i Lillestrøm, messecampingen er der plassert noen km unna med inkludert skyttelbusser (veteranbusser) fra før messen åpner til etter den har stengt. Første innkjøring ett døgn før messestart, dans i egne lokaler på kveldene og andre sosiale aktiviteter.

Men det er ikke mange steder hvor en har to store utstillingsanlegg med noen få km avstand slik som det er i Lillestrøm. Det anlegget som brukes for campingen er det som normalt brukes for store utendørsutstillinger, en trenger ikke å benytte parkeringsplassen til campingen!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det här är en typisk eftersäsongstråd. Det gör ont när husbilen av olika anledningar inte används lika mycket som under sommarsäsongen!

Jappe

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Glöm inte bort att du representerar Husbilsklubben när du skriver dina inlägg. Det var väl knappast genom denna sortens agerande som gjorde att du fick förtroendet att vara ett av klubbens ansikten utåt!!

Mvh Tommy F

Som jag skrev redan i inlägg #12 har jag inte uppfattat mitt engagemang i HBK Web som ett hinder att uttrycka mina personliga tankar. Skriver jag något inlägg som just representant för HBK Web, exempelvis stängning av en tråd som spårat ur, brukar jag underteckna med "//Michael, HBK Web" eller bara "HBK Web".

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Du behöver inte upprepa och hänvisa till det du redan skrivit. Det är inte där problemet ligger. Jag vill bara att du betänker vilken roll du har här i forumet. Oavsett vilken skepnad du tar på dej under ett ärendes gång. Du får gärna besvara detta inlägg och antagligen hänvisa till något du redan skrivit. För mej är denna dialog avslutad. Jag har andra saker som jag måste prioritera nu.

Mvh Tommy F

I

Iveco 35

Guest

Hej Magnus,tycker gott du kan stänga tråden nu innan ni råkar i luven på varandra på riktigt.Ju längre tråden blir ju fler synpunkter som kan reta.
Detta skrivet i all välmening som privat medlem.
Mc-Louis 1172.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag missuppfattar alltid vad Magnus menar. Jag trodde först att han vill få fram alternativ till A6. Men sen förstod jag att det var en vetenskaplig undersökning. Därför tycker jag att tråden ska vara fortsatt öppen och svaren på Magnus fråga (som jag fattat det nu) bara forsar in. Kul att få reda på hur folk tänker när de drar till handbromsen. :)

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag var tydligen inte övertydlig...

Helt korrekt Kenth, jag önskar/de synpunkter, vinklingar
över vad som bidrar till att ställa sig på A6 allmänparkering, flera dagar innan själva Elmia öppnar.

Tyvärr (min egen syn på det) har tråden mer gett utrymme till missförstånd & ordbajseri!

Där oavsett förklaringar, en resurs alltid kommer uppfattas som den webadmin man är, dessutom i hög utsträckning bidragit till detta!

Jag stänger tråden...

Jag missuppfattar alltid vad Magnus menar. Jag trodde först att han vill få fram alternativ till A6. Men sen förstod jag att det var en vetenskaplig undersökning. Därför tycker jag att tråden ska vara fortsatt öppen och svaren på Magnus fråga (som jag fattat det nu) bara forsar in. Kul att få reda på hur folk tänker när de drar till handbromsen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen