• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

8-9000:- i självrisk!!

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Nej lata dagar!! Det tror jag inte eller har någon uppfattning om. Jag bara informerar om vad både Carglass och SBM sa' i telefonen!! Dessutom kan jag informera det som STACT nämnde, att man kan välja att sätta glasskadan på vagnsskada. Vindrutan sitter ju på vagnen!! Där är självrisken 3000:- i stället för den högre självrisken. Jag har, sedan igår, svart-på-vitt (mail) angående detta!! Ett gott tips till alla andra husbilsägare!! M.V.H. Jack43
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Ja hej Montreal. Jag trodde det va' ett demokratiskt forum, där var och en får skriva vad och hur man vill. Man får även kalla sig för "Kungliga Berget" (Montreal)!!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Är det verkligen så enkelt att man kan välja att byta ruta på glasskade- eller vagnskadeförsäkringen? Vilka försäkringsbolag går med på att man själv väljer efter billigaste självrisken?
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Ja Bennsan, i detta fallet är det Dina. Jag vet inte om STACT har fler uppgifter om vilka bolag som har denna valfrihet. En skadereglerare som heter Birgitta Bohm skriver: "Hej! Ja det stämmer, vagnskadeförsäkringen gäller också för yttre olyckshändelse och med din självrisk 3000:-"
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Många bolag har en självrisk på 35% av kostnaden, lägst 1200 kr och högst 6000 kr. Om rutan lagas, i stället för bytes är självrisken 200 kr vilket låter OK.
På så vis slipper försäkringstagare på vanliga bilar vara med och betala för de allra dyraste rutorna (80000 kr).
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det brukar kallas netikett hur man skri
Ja hej Montreal. Jag trodde det va' ett demokratiskt forum, där var och en får skriva vad och hur man vill. Man får även kalla sig för "Kungliga Berget" (Montreal)!!

Det brukar kallas netikett att följa det sättet att skriva på nätet som övriga deltagare gör, t.ex. i ett forum där betyder ditt sätt att skriva ungefär att stå framför en person och skrika rakt i ansiktet på personen ifråga, Men det visste du kanske inte? Det har absolut inte med demokrati att göra, snarare artighet!
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Det va' aldrig någon som irriterade sig på Sir McLain, som under många år körde med ett eget teckensnitt. Å andra sidan är väl denna "netikett" bra långt ifrån den ursprungliga tråden!!!!!!!!!!!!!!!
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Ja knarrevik, så står det i mitt försäkringsbrev. Men det är tydligen där valfriheten kommer in! Alltså att sätta det på vagnskadans självrisk, som är 3000:-
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Det va' aldrig någon som irriterade sig på Sir McLain, som under många år körde med ett eget teckensnitt. Å andra sidan är väl denna "netikett" bra långt ifrån den ursprungliga tråden!!!!!!!!!!!!!!!
Jag körde inte BOLD och inte FÄRGAT (om jag inte ville lyfta fram något). När du skriver som du gör ser det aggressivt ut. Bättre att stryka under eller fet markera enstaka ord.
 
Toppen