• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

70-talister på ingång?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: 70-talister på ingång?

Fråga till web-gruppen:
Medlemmernas ålder är ju markerad i vår profil så kanske web-programmet
kan ta ut genomsniståldern på alla medlemmer?

Bara nyfiken:wink:

Det är bara var 3:e HBK Medlem som anger ålder och senast jag sammanställde detta för ett par år sedan var medelålder 58 år bland HBK medlemmar.

Medianen just nu är 64 år men medelålder kräver lite mer jobb så det får jag återkomma med.
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Tycker också det vore kul om vi etablerade ett litet nätverk :)) mindre barn har vi ju de flesta av oss och de gillar ju att leka med varann... :-D
 

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Sv: 70-talister på ingång?

Jag -74 gubben -67 och 2 barn.
Haft husbil sedan 2009.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24397

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är 70:a och är nybliven husbilsägare och har åkt premiärtur nu i sommar och det var en härlig känsla :)
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: 70-talister på ingång?

Han, liksom alla andra nya medlemmar, 20 eller 70 år är naturligtvis välkomna i gänget!:D
Gert O.
 
F

F.d. 30135

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Kanske skulle mötas upp vi 70talister å prata om "gamla goa tider" å låta alla ungar leka av sig ? ( Mina ungar är 9 o 11 )

LilleMats
 
F

F.d. 30199

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej ! Kanske inte är så ovanligt med 70-talister som rattar husbil ändå ? Niclas o Maria :)
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Hej, jag är 71:a och min man är 69:a. Våra barn som nästan aldrig är med oss är 18 och 14 år. Vi har kört husbil sedan 2009 och tidigare husvagn i 10 år.

Helene och Micke:spinny:
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej ! Kanske inte är så ovanligt med 70-talister som rattar husbil ändå ? Niclas o Maria :)

Vi känner väldigt få i våra kretsar. De flesta har ju inte råd iaf de som bor i storstäder (vi bor i Stockholm och det är hutlöst dyrt med bostaden). Det är ju då betydligt lättare för den äldre gen att köpa en fin husbil genom att uppvärdera huset som har stigit kanske 5x värdet och är antagligen färdigamorterad.

Eller så bor man ute i mindre städer men billigare boendekostnader och ev mer pengar att lägga på husbilsavbetalning... :)
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Kanske skulle mötas upp vi 70talister å prata om "gamla goa tider" å låta alla ungar leka av sig ? ( Mina ungar är 9 o 11 )

LilleMats

Vi är själva 74:eek:r både och ungarna 06 och 08:a... :)) :))

Bilen är däremot en gammal häck, men det är nog så roligt ändå :-D
 
F

F.d. 18883

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är 75:a sambon 77:a och vår bebis 6 månader .Vi har haft husbil i 3 år, innan hadde vi husvagn i några år. Tycker det är härligt att åka husbil vi åker nästan varje helg och på semestern blir det självklart husbil. I år var vi nere i Amsterdam och sedan till Paris och upp runt i Normandie, funkade alldeles utmärkt att åka med bebisen oxå.:yes:
 
F

F.d. 955

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vad roligt med lite yngre människor! OCKSÅ!!!
Jag är född på 60-talet och trodde snudd på att jag var "ung" här...men inte!

Fram för mångfald - på alla plan! Och välkommen i klubben säger jag som är så gammal som drygt en månad här... :spinny:
 
J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Nu packar vi HB för en helg i frihetens tecken. En natt kommer vi att fricampa vid en sjö och sedan blir det en ställplats/camping med el och dusch...
Sonen (12 år) har varit på scoutläger i en vecka och saknar sin telefon:yes:
Sedan tror jag han behöver en dusch oxå:twitcy:

Vi kommer att hålla till i Östra Göinge trakterna... vem vet kanske är det nån som hänger på?
 
F

F.d. 11621

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vi är -70 och -72...just sålt huset och flyttat ut för gott i husbilen :D, den andra i ordningen, men campat med "vagn" hela livet....I vinter blir det Spanienresa med start i november från Sverige! Livet e gött !:p:
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Härligt, vad kul! Vilken gemenskap också :)) har just bokat in oss till Estland 1 vecka med siktet inställd på Tallinn , Ösel och kanske Dagö och Hapsal...

Det verkar som det är många av oss som är öppna för resesällskap ifrån forumet så why not berätta var man är på väg så kanske man kan träffas i något hörn av Europa... :-D
 
F

F.d. 24414

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Frun -72 och jag -68 och vi har en 10 månaders grabb så vi hör nog också hit.
Bilen är en veteranare från -89 men fungerar numera (efter två års jobb) grymt bra, vi packar nu för en minisemester då vi ska frikampa en natt i Edefors.

Husbil är kanonkul oavsett åldern på brukarna eller bilen enligt mig.

En bild från förra helgen när vi kampade med vänner, de har nya och fina husvagnar och vi vår gamla härk, det var i vår bil som alla barnen lekte och hade kul på kvällen märkligt nog.

Vår labrador Axa är 7 år och älskar också husbilen, hon vaktar varje steg vi tar nu när vi packar så att vi inte glömmer bort henne.
 

Bilagor

  • IMG_6441.JPG
    IMG_6441.JPG
    1,8 MB · Visningar: 7
  • IMG_6459.JPG
    IMG_6459.JPG
    2,4 MB · Visningar: 9
Toppen