• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är glad.

P

Peter Pettersson

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Det finns tydligen skyltar som säger att parkeringen inte gäller PBII. Längre österut vid fiskaffären lär det vara tillåtet, jag får kolla vid tillfälle.

Tack :)
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

:twitcy:dom där 50husbils ekipage, åkte dom till ullared istället, + 250 bilar till ,jag har aldrig sett så mycket bilar i ullared, det var i närmast fullt även på det nya dom byggde, det var tur att dom inte åkte till lysekil, det hade varit invasion av husbilar som följd,tänk
vad mycket pengar som är i rörelse, synd det kunde ju hamna i lysekils fickor,
så är det när små påvar som(campin ägan) skall ha makt,mvh håkan
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vad är Husbilägarnas Intresseförening för något?!!

Vem har sagt att det skall vara gratis att stå på en ställplats i Lysekil?

Inger
Fortfarande är det ingen som har svarat på Ingers fråga!
Vad är det frågan om egentligen? Vem har skapat dessa rykten? Lövgrens agerande känner vi igen sen tidigare! Honom vet vi var vi har!
Men vilka är Husbilsägarnas Intresseförening?
Julian
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Trots den kyliga väderleken står en del husbilar på ställplatsen vid fiskhamnen.

aIMG_1485.JPG

Kama automat

aIMG_1491.JPG


På Anderssons kaj närmare centrum får endast personbilar klass 1 parkera.

aIMG_1494.JPG

Foto iPhone
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vilken tid plåtade du knarrevik, jag åkte ca 9:30.
 

algutsrum210

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4125
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

En fråga i detta sammanhang, får en lätt lastbil (under 3,5 ton) stå vid en parkering som är avsedd för personbil?
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Min HB är en klass 1. Då får man väl parkera där?
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

det ser som vanligt,alltid trevligt ut i lysekil,fina bilder, knarrevik,vi kommer snart ,mvh håkan
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Hvilken utlending vil forstå underskiltet Endast klass 1? Jeg er norsk og forstår svensk godt, men det som står sier meg ingenting. Hva så med en tysk eller fransk?
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Men hallå vakna!!!! 55 inlägg och 9.300 visningar och ingen kan svara på vem eller vilka som är Husbilsägarnas Intresseförening. Måste väl vara någon som vet eller hört talas om dessa när man ordnar en träff med så många inblandade. Häggen i Umeå
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Ved omregistrering til svenske skilt sist høst ble min N+B Flair 8000 på 6 tonn klassefisert som Personsbil klass 1. Fint med slike underskilt!
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Nu har jag talat med Ahlbin Gustafsson på Lysekilsposten och han säger att det är nog ett misstag,det finns ingen Husbilsägarnas intresseförening !?
Har även talat med Hasse Ekbrand, ordförande i Svensk Handel.
Han är mycket positiv till att anlägga en ställplats, vilket kommunen håller på
att iordningsställa i Vallbodalen.
Han sade också att det kommer att finnas en reservplats i Sandeslätt.
Den på kommunen som har hand om det heter Anders Axelsson men han var inte
anträffbar idag.

Jojje
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Valbodalen är ju inte speciellt centralt, bara dom inte tar bort parkeringsmöjligheten i södra hamnen.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Men hallå vakna!!!! 55 inlägg och 9.300 visningar och ingen kan svara på vem eller vilka som är Husbilsägarnas Intresseförening. Måste väl vara någon som vet eller hört talas om dessa när man ordnar en träff med så många inblandade. Häggen i Umeå

Det är naturligtvis något som Journalisten "hittat på". Dessa Journalister har som bekant en förmåga att lägga till dra ifrån, skriva rena faktafel och så vidare.
Har de inte fakta så skapar de det, exempelvis som i detta fall.:(

50 husbilar skall träffas på en plats, då måste det vara någon organisation som ligger bakom. I Journalisten hjärna finns det en Husbilsorganisation men "vad heter de"?:confused:
Och så blev det Husbilsägarnas intresseförening:)
Allt som står i tidningen är inte sant inte det som sägs i Radio,TV heller:mad:
 
Toppen