Sv: 5 ägare på 5 år??
Adastra glöm förtusan inte bort att väga bilen innan köp.
660kg på pappret ät troligen långt från verkligheten.
Jag var intresserad av en Rapido på MB hos Forsbergs i H-borg förra året.
Krävde då att de gjorde en vägning innan jag for 50mil för att titta på den.
Dagen efter hade jag e-post med vågprotokollet från bilprovningen, det är bra service , blev dock ingen resa p.g.a för låg lastvikt.
På vår nuvarande hb har vi på pappret 1090kg lastvikt.
När vi kontrollväger oss 2pers. + fulla tankar+prylar så har vi 500kg kvar att utnyttja, så vi kan åka 4pers utan problem.
Lycka till // Peter
Precis så är det. Har pratat med förra ägaren och han bytte den då han inte kunde dra så mycket med den som han ville. Han har ett åkeri.
Det var en bra bil tyckte han förutom radion som han aldrig förstod sig på.
Första privatägaren hade den i 4 år och den har varit påställd mellan april och september - aldrig vinterkörd.
Nu ska Forsbergs se om det går att öka totalvikten med 250 kg till 5250. MB-chassit är så mycket kraftigare att tjänstevikten är hela 4360kg.
Tycker att 660 kg lastvikt är för lite om vi blir 4 ombord.
Om det går så går vi vidare med förhandlingar om pris och utrustning innan vi bestämmer oss för om det är någon idé att titta på den.
Vi har inte bråttom. Pengarna är några veckor borta.
Adastra glöm förtusan inte bort att väga bilen innan köp.
660kg på pappret ät troligen långt från verkligheten.
Jag var intresserad av en Rapido på MB hos Forsbergs i H-borg förra året.
Krävde då att de gjorde en vägning innan jag for 50mil för att titta på den.
Dagen efter hade jag e-post med vågprotokollet från bilprovningen, det är bra service , blev dock ingen resa p.g.a för låg lastvikt.
På vår nuvarande hb har vi på pappret 1090kg lastvikt.
När vi kontrollväger oss 2pers. + fulla tankar+prylar så har vi 500kg kvar att utnyttja, så vi kan åka 4pers utan problem.
Lycka till // Peter