• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

230V spisplatta

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Undrar om någon har något bra tips på 230V spisplatta av dubbel modell.

Då menar ja inte järnplattor utan glashäll eller iduktionshäll pga. viktens skull.

Vi har tidigare haft en enkel platta men den är för liten och vi behöver två st plattor.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 230V spisplatta

Jag såg en sådan på husbilsmässan i Kista, det var biltema som hade den. Billigt var det också typ 300:- och med två plattor. Tunn och lätt som bara den!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

Tror jag sett att dom har en men den har bara en platta om jag kommer ihåg rätt.

Fast den dom har är induktion o de är ok.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 230V spisplatta

Du har rätt jag hittade den på biltema, bara en platta tyvärr men så lätta så man skulle kunna ha två med sig! :)
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

Jo det är sant men då är man uppe på ca. 4000w eftersom dom förmodligen är 2000w st.

Det är därför jag skulle vilja ha tag i en panel med två plattor för att man ska klara sig på ca. 2000- 2500w.

Jag fortsätter söka.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

jag såg en lös häll med induktionsplatta i en affär som jag tror heter Europris och finns i Norrköping och Linköping, i Norrköping på det nya området vid Jula o Bauhaus utmed gamla E4-genomfarten och i Linköping samma hus som Max och Jula vid Ikeavaruhuset
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: 230V spisplatta

Är det värt besväret att dra med 230V spisplatta? Hela sommaren från tidig vår till sen höst med ca 2 veckor lite värme på natten har vi gjort av med ca 10 kg gasol. Eller finns det annat än besparing av gasol bakom frågan?
Ove.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: 230V spisplatta

Jula har både enkel och dubbelplatta pris--?? Visstär det bra med elplatta speciellt om man har eltillgång ex. på en camping och betalar för elen..
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: 230V spisplatta

Vi hittade en induktionshäll från Kjell & Company Art nr. 48250 som är så snabb att vi tycker att man klarar sig med en enkel platta. Kan kanske vara ett alternativ, bra för oss i alla fall.
Ha en bra dag!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

Såg den idag och den verkar ok. Har mailat dom om den går att få tag i med två plattor.

Vi har en enkelplatta idag av den tyngre modellen som varit med i flera år och det blir rent praktiskt svårt för det saknas nästan alltid en platta till. Men vi får se.

Vi får se vad dom svarar på Kjell& Company.
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

Jag köpte en sådan induktionsplatta (enkel) i juni men lämnade tillbaka den till Kjell o Co. Du måste ha speciella kastruller, rostfria med koppar- eller en aluminiumplatta i botten fungerar inte. Vill du byta ut ditt kastrullförråd så är det säkert Kjelles platta ett bra alternativ!
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: 230V spisplatta

Hej Håkan J.
Vad jag vet så finns inte glashäll med 2 plattor för att ha lös med stickpropp, däremot för inbyggnad i bänkskiva så finns det flera modeller att välja på. Hittar du en med två så hör av dig, har sökt själv men förgäves.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 230V spisplatta

Ove. G
Kan förstå din fundering men vissa saker kanske man bara vill ha. Framför allt som jag söker en modernare variant istället för blyklumparna med järnplattor.

Sen är det väl som med så mycket annat tex. aluminiumfälgar eller inte. Ibland kan det vara känslan av vad man vill ha och då kanske få köra på bara el när man ändå har den ansluten.
Nu byter vi bil och då skulle det vara fint med total uppdatering. Kan säga att det börjar redan växa i garaget med godis så jakten på prylar går vidare.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: 230V spisplatta

Tack för svaret nu slipper jag dö nyfiken. Själva hyllar vi principen "less is moore" vill ha så lite prylar som det bara går när vi är ute på semester. Det är ju bra att det finns olika sätt att se på livet, om alla hade samma åsikt skulle livet bli bra tråkigt. Kanske hällen jag hittade är svaret på det du vill ha kanske inte. Ha det bra, vi kanske ses nånstans efter vägen nångång och får jämföra olika sätt att ha husbil.
Med bästa hälsningar Ove.G
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: 230V spisplatta

Hej igen!
Ove G. Den du menar från HALLBACKS är för inbyggnad i bänkskiva inte för att ha lös på bänken.
Hasse. Conrad har inget av detta vi pratar om på denna tråd men för övrigt så har dom mycket riktigt en hel del "godis"
 
Toppen