• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

2,5 TD Fiat

F

F.d. 9318

Guest
Jag undrar om det finns något intresse .:wideeyed:Jag har en kompett motor med växelåda från en krockskadad husbil Hobby Fat ducat 88.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: 2,5 TD Fiat

Lägg ut den på Blocket men i delar.
Har jag inte helt fel pratar du om en Ivecomotor som satt i Peugot, Fiat och Citroen i slutet av 80-talet och början av 90-talet.
Kan väl säga att du sitter på en liten guldgruva om du har tid att vänta.
Kolla på laga.se samt bildelsdatabasen var priserna ligger.
Mitt tips, sälj motor, växellåda, dieselpump, generator och startmotor för sig.
Även den stora vacumpumpen som sitter ner till höger är hårdvara, en ny om det går att få tag i kostar 5.500:-

Jag pratar från egen erfarenhet då min bil gav upp i somras Pilote 580 byggd på Citroen.
Valet var en motorrenovering eller köpa begagnat. Letade landet runt och då fanns det EN motor av Turbovarianten i hela Sverige.
Har sett någon strippad motor då och då på nätet och dom ligger på 15-18.000:-, Växellåda 10-12.000, dieselpump 3-5.000:- osv.

Anledningen till prissättningen är väl att det börjar bli ont om reservdelar till de här bilarna. De som rullar idag är nog till största del husbilar med lågt miltal för åldern. Lastbilar och bussar av de här modellerna har nog gått till "bilhimlen" för länge sedan.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: 2,5 TD Fiat

Jag kan faktiskt vara intresserad om det sitter ett värmepaket (220) med fläktenhet på gasolvärmaren, min fläkt har pajjat.
Vi bor ju nästgårds.

Förresten, även varmvattenberedaren går att sälja samt bakvagn om det är en lågmilare med bra fjädrar.
 
Toppen