• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

2 år med husbil - en minoritet!

F

F.d. 518

Guest
Jag följer med intresse omröstningen Hur länge har Ni haft Husbil?

Jag inser att vi tillhör en minoritet. 70% har haft husbil i minst 3 år. Det känns tryggt att tillhöra en klubb med den majoriteten. Erfarenhet!
 
P

PAM 97

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Ja du vi har haft husbil husbil i tre år men endast två sommrar inne på tredje, vi känner oss som nybörjare, det finns så mycket runt om att lära, det tar tid, ju äldre man blir, längre tid tar det men varför ha bråttom???:yes: Pelle
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

5:e sommaren blir det för mig, men ändå vet jag ingenting...
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Vi har haft husbil i 10 år nu och förundras fortfarande över allt märkligt som inträffar. T ex när, tar det i en annan tråd? Fullärd ska man aldrig bli.
:wink:
Förresten var har dom här tio åren blivit av? Finns det ingen broms!!!
:mcride:
Eva HBK 9
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Vi har nu haft husbil i 3 år, det är en fantastiskt och underbar livsstil.
Ett stort tack till våra goda vänner, Kajsa o Lars, i Växjö som "ledde" in oss på denna väg!

Bigge o Annelie
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Vi är inne på vårt första år så allt är nytt men helkul.
Tack till Gunnar som tipsade om husbilsklubben.se utan det stödet med tips och erfarenheter hade det varit många misstag att passera som nu kunnat undvikas.
Frågan om hur länge man haft husbil är intressant men skulle varit ännu intressantare om man kunnat ange ålder på husbilsägaren. Jag tror att de som är nytillkomna är den katergorin som nu disponerar sin tid. Jag är väl medveten om att många är förnuftiga nog och startar betydligt tidigare men jag tror att 62-65åringar dominerar i nybörjatkategorin.
Har jag fel?
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Om man får räkna in den gamla racebussen som var halv verkstad och halv husbil så är jag inne på mitt sjunde år tror jag.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Hej på Er.
Vi tycker att Ni är så ödmjuka allihop.
Jag vet inte om jag har fattat detta rätt, men skall det vara så dramatiskt att ha Husbil i 10 eller20 år.

Huvudsaken är väl att vi vill vara tillsammans och ha roligt.

Sen om "jag" har haft hbil längre en Dig. Är jag bättre eller är jag sämre för det??

Nej, nu måste jag säga till att alla som är med i klubben och är medlemmar Ni skall känna att Vi trivs tillsammans och har trevligt.
:confused: :confused: :D :D
Hoppas att detta är HUVUDMÅLET, hls från medl. nr 35
 
F

F.d. 518

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Är jag bättre eller är jag sämre för det??

Det har inte med bättre eller sämre att göra? Jag tycker det känns tryggt att vara en minoritet! Här finns så otroligt mycket erfarenhet att ta del av. Jag har fortfarande fullt sjå med att läsa alla tidigare inlägg under de olika kategorierna.
:)
 
F

F.d. 11858

Guest
Sv: 2 år med husbil - en minoritet!

Jag hoppas på många dramatiska år med vår frankia! på gott och ont. Vi köpte frankie förra året, vi själva har precis passerat 40-årsstrecket och vi fick bara mersmak när vi var ute i fjol...så vi har resten av livet på oss..och som det känns nu tänker vi aldrig byta husbil...perfekt direkt.Livet har tagit en ny vändning....
mvh Anneli
 
Toppen