• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

14:59

F

F.d. 4879

Guest
Det blir dagens pris på diesel när de ledande bolagen nu höjer priset med 20 öre litern (bensinen går bara upp 10 öre). Min teori om att dieseln kommer kosta 15:00/litern när semestrarna inträder kommer nog inte att hålla. Det blir nog 16:00. Det här är inte klokt, det slår tillbaka inom hela näringslivet, stora som små. Sverige kommer nog att stå rätt stilla i sommar...
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: 14:59

Kölis, det är väl inte nog med det...

Nu kommer den korkade riksbanksdirektionen att påstå att inflationen ökar oväntat, pga av stigande priser... bla drivmedel.

Alltså så höjer vi räntorna.....igen. Eftersom folket fått det så bra pga av stigande priser och löner - tror man.

Slutsats; när pyjamasgubbarna därborta i långbortistan vill öka sina dagsinkomster från 1 till 2 miljoner så skall vi husbilsägare och villaägare och andra med rörlig ränta få fan för detta.

Lägg ned riksbanken !!!!!!!! Riksbanken skall inte bedriva bostadspolitik - det kan näppeligen inte ingå i den sk direktionens uppdrag.
Att det finns bostadsbrist i storstadsregionerna och därmed rusande bostadspriser, och därmed ytterligare inflation, pga slöa kommuner i bostadsbyggandet skall inte drabba låntagarna.

DS
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen