• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vi funderar på att köpa en TV till bilen. Eftersom vi har en blu-ray spelare hemma så har vi också en del sådana skivor. Känns som att det skulle vara blu-ray i bilen också då så att samma skivor kan spelas.

Frågan är då om det finns små 12V TV med inbyggd blu-ray spelare.? Eller finns det separata spelare för 12V?
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: 12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Känner inte till någon 12 volts tv med inbyggd blu-ray spelare men jag vet att LG har en blu-ray spelare som både går på 230v och 12v. Vet inte vad modellen heter men den går att hitta på eBay.

71rpzT-lv0L._SX522_.jpg


https://www.amazon.de/LG-Blu-Ray-DVD-Player-CAMPING-WOHNMOBIL/dp/B010VOF6V2
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: 12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Det får kanske bli en lös spelare. Jag har grävt lite mera bland dessa och sett att åtskilliga drivs med 12V via medföljande 220V>12V adapter. En DC/DC-omvandlare som säkerställer 12V kan kanske behövas i bilen om nu dessa apparater är känsliga för lite högre spänning.

Lite bökigt med fjärrkontrollen bara om man, som jag, vill ha apparaten undanstoppad i ett skåp som bara öppnas för att sätta i en skiva. Alternativet är att ha både TV och spelare lösa och instoppade.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.816
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: 12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Det är ganska skönt att ha tv:n undanstoppad, då blir det inget onödigt slötittande, och man upplever mer av resmålet! :)
 
Toppen