• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 volts TV

F

F.d. 23555

Guest
Tjabba alla
Var hittar man en bra 15" 12 volts LCD TV någonstans till vettiga priser?
Nybliven husbilsägare utan TV.:p
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

Sök på "Pricerunner" där du får fram billigaste pris i Sverige.

Jag reserverar mig för 12 volt

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D

Kolla även på NetonNet, där finns 12 volt
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: 12 volts TV

Netonnet har ganska hyfsade priser men inte så många för 12v. Du får med en omvandlare från 12 till 220v och kan använda tv'n hemma också.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

En 15 tums TV är i mitt tycke ganska liten. Speciellt när många sändningar nu körs i 16:9 format. Då bir det svart i över och underkant. Jag har själv en 19 tum widescreen men den går så klart inte på 12V utan via en inverter.
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

Hej!

Platt TV med inbyggd DVD som går på 12 volt har vi köpt på ÖB. För ett par månader sedan var det nedsatt pris så vi gav ca 2500:- nu tror jag att dom har tagit in en som är lite mer avancerad så priset har nog gått upp lite.

Vi vet andra som köpte den i våras och har använt den hela sommaren och dom är mycket nöjda. Själva har vi bara hunnit att prova den några helger men vi har inget att klaga på. Väldigt bra med DVD på 12 volt när vi ofta står utan el och barnen vill se på en film.

Kicki
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: 12 volts TV

Tjena! Vi köpte en 12v 17" lcd tv med inbyggd DVD spelare och inbygd digitalbox för under 4500kr . Kanon bild i alla vinklar. Köptes hos audio video i Piteå.
 
H

hianders

Guest
Sv: 12 volts TV

På en mycket bra tv står det GRUNDIG Amira på fronten. ;) Den finns i 15 och 17 tumsutförande och för 12v. För något år sedan testad som bästa 12v-tv och det gäller säkert fortfarande. Ok, inte billig kanske men prisvärd.
Hasse A
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

Har du en bärbar dator är det mycket billigt att använda den för att se på de fria kanalerna med hjälp av en DVB-T motagare för ca: 500:-
Datorskärmen ger en mycket bättre bild än LCD-TV. Dessutom har man ju inbyggd DVD.
Vi ställer den på bordet framför oss och får ju då kort avstånd till skärmen.
Vill man ha bättre ljud ansluter man en FM sändare till datorn och lyssnar på bilens stereoanläggning.
Datorn är ju alltid med till flera andra ändamål.
Man kan göra annat i datorn samtidigt som en liten TV-ruta syns.

Bästa lösningen tycker jag!
Lars-Olof
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: 12 volts TV

Helt enig. Vi gjør det samme. Har også kjøpt en 12V ladekabel til laptopenhos www.jula.se søk art. nr 924234, samt et lite bordstativ fra Biltema Sverige , søk etter art.nr 23-673 . Med dette stativet kommer skjermen litt høyere opp fra bordet, og gir en mer bekvem synsvinkel.
For å få tv har vi en usb tv tuner, vår er en Hauppage, kjøpt i Norge som tar inn både analoge og digitale signal, men en lignende for digitaltv finnes bla hos Teknikmagasinet - mobiltelefoner MP3-spelare radiostyrt GPS søk art.nr 480319 Denver DVB-T 2U til kr. 249,-.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 673

Guest
Sv: 12 volts TV

Även jag tittar på de fria kanalerna genom datorn. Har funderat på att skaffa ett analogt TV-kort dock, så jag även skulle kunna ta med Boxer-box och kort som jag ändå har hemma. Fast det där med att titta på TV känns oftast inte så angeläget när jag är ute och åker, så jag vet inte om det är värt det. Att kunna datorsurfa lite är mycket mer värt för mig. (Fast visst var jag glad att inte missa Morden i Midsummer i somras!)
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: 12 volts TV

Jag har inget bra tips om tv med både dvd och digitalbox men på netonnet.se så har de en 12V kategori under TV apparater och där finns en 15" för 2390:- samt en hel del andra modeller.

I vår bil har vi en 15" LCD - Denver TFD-1504 med inbyggd DVD och till den har vi en Sagem digitalbox för Boxer som funkar bra på 12V och detta fungerar riktigt bra tillsammans. Boxern är kopplad till en Televes Nova antenn.

Denver tvn
Denver Electronics - DVD, Audio, Telecom & TV

/Lasse

EDIT: Här är länken till netonnets 12V TV: - 12 Volt=
 
Senast redigerad av en moderator:

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

Hej
Jag har en DMTECH 19"platt tv med inbyggd digitalbox och dvd 12volt och 220volt
Den har ingen kortläsare bara de fria kanalerna. Mycket bra bild ur alla vinklar och bra ljud för att var i en liten platt tv, vilket alla små platta tv inte har.
Enkel automatisk kanalsökning. Tiden för kanalsökningen är beroende på hur långt man är från sändaren och hur bra mottagningen är.
Den ingick när jag köpte husbil hos Östgöta camping.
Jag är nöjd med den.
Tidigare hade jag en 15" från Kama LCD/TFT dålig bild och ljud
Sonny
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts TV

Jojomen. En 15" LCD tar typ 40W en 19" ca 60W ... inhet att bråka om tycker jag
icon12.gif
 
Toppen