• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 volt till router.

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej på er kunniga.
Jag har en 4G router Huwaei B535-235
Omformulera 230v har 12 v ut. Tror ni att den går att köra med en sladd med rätt kontakt direkt till en ciggpropp. Den ger drygt 12 v i vila. 13.5 när man kör eller har landström.

Håller den för det?
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.596
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, de stabiliserar utspänningen till inställt värde... Men kan alltså inte transformera upp spänningen om inspänningen skulle vara lägre än inställt värde.
Så den håller max 12V ut vid den inställningen men sjunker batterispänningen under 12V så sjunker även utspänningen från den till samma värde.
Den funkar alltså bra om den inkopplade saken inte tål mer än 12V, men om den levererar mindre ut så strular det, men det brukar ju inte bränna sönder saken utan bara få den att just strula lite.

M.v.h. JANKRO.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.228
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.891
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Nej har inte problem med det numera. Men vill skydda routern, Nighthawk M1, som är rätt dyr. Hade tidigare problem med höga spänningar när jag hade en Ctek D220S.
Jag har också en M1 i husbilen, men den matas ju med usb-c alltså 5V, vad jag vet så borde inte den spänningen variera, eller?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.883
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har också en M1 i husbilen, men den matas ju med usb-c alltså 5V, vad jag vet så borde inte den spänningen variera, eller?
Intressant. Håller USB konvertern kontinuerligt 5 volt, även om bilen levererar mellan 11-15 volt? Jag tror det. Vi har som sagt kört ett antal 12 volt konsumentroutrar i 10-15 tals år, utan problem, från våra 12 volt system. Samma med vår Andersson 12 volt TV.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Toppen