• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 V elektrisk tandborste

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Endelig fundet!

Jeg arbejder på at få alt i vores camper på 12V, så jeg kan undgå tilkobling til landstrøm.

Jeg har længe ledt efter en elektrisk tandbørste til fruen, som kan oplades uden 230V, og nu har jeg fundet en. Den er købt og pakket ud og den fungerer fint.

Jordan Premium+ el-tandbørste TBPX-120B. Den kan lades med 230V, men den kan også lades via et USB stik fra en PC eller fra et cigarudtag. Og den kan lades både i standeren og i rejseetuiet.

Du kan se nærmere her:

https://webshop.coop.dk/vare/jordan...er,-tryksensor-og-timerfunktion/7044876041005

og her:

Jordan Clean Premium+

Hvis du søger på nettet kan du sikkert finde den billigere.

Denne billigere model lades også via USB:

Jordan Clean Fresh


(Fruens hårtørrer kører stadig på 230V, men solceller og en inverter løser lige nu den opgave.)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Jag gillar också Jordans tanborstar.
* Laddar med USB
* Laddar på 4 timmar
* Håller laddningen i över två veckor.
* Tandorsten fungerar bra längre än två år

Enda minus är att de börjar försvinna från marknaden nu. Vare sig MediaMarkt eller Elgiganten säljer dem längre - även om de sistnämnda fortfarande säljer huvuden till den.
Däremot säljer power.se den fortfarande och dessutom den nya varianten, vars huvuden även passar till Oral-b (och tvärtom förutsätter jag)

Innan jag bytte till Jordan hadejag flera Oral-b,. Även om den borstade bra i sig, så har den usla batterier. Batteritid och livslängd är riktigt usel - även när jag testade en av deras dyrare modeller... Och att den tog 16 timmar att ladda är ju riktigt dåligt (har det förbättrats?)
 
Toppen