• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

1:a anhalt Spanien

F

F.d. 7492

Guest
Feliu De Guixols 7,8,9,10,11,12,13/11

Så är man då i hamn. Spanien. Litet skitigare, litet mer manjana... Litet mer åt mitt håll. Har funnit en osannolik plats - som en husbilsförort mitt i ( ja, om det nu är en stad ? ) som populeras av väsensskilda, påminnande om avdankade, olympiska deltagare som stolt? bär sitt lands flagga för att om inte annat påminna sig själva om att det faktiskt finns. Min närmsta granne är ett Engelsk par i typ 60 med en fårhund som har en alldeles på tok för kort underkäke vilket får honom att se ut som en hiskelig vithaj "på hugget"..! Supersnäll. Han och Hjördis är upp över öronen förälskade och det är verkligen rart att se dem kela tillsammans. Kvinnan i paret framhåller ( av någon besynnerlig anledning ) ständigt det komiska faktum att Indiska immigranters Engelska i så hög grad - ja, till förvillelse - påminner om den Walesiska dialekten. Wales tycks även vara en oerhört - och sannerligen oförtjänt - bortglömd plats i världen. Lättsamt trevligt på ett sådant där " Engelskt " vis... Och väldigt skönt att få befinna sig i. Ett mentalt restroom. Mannen - ständigt i upptäckarshorts - pratar mest om diesel eller bensin men blixtrar ibland till när tanken råkar snudda vid någon pånyttfödd föreställning i Vetenskapens Värld om hur själva rymden i sig utgör en - visserligen för oss människor ännu obegriplig, men dock ! - outtömlig energiresurs vars potens så försmädligt, av giriga, ålderdomligt förlegade, ekonomiska intressen förnekas..! Som Wales...
Skönt ställe att stanna upp på för en stund. Jättebra faciliteter för strövtåg med husdjur, alla stora supermarcets inom 5 minuters gång och en fet sandstrand med barer etc inom samma distans. Bra ställe att ladda om, bunkra upp. Finns ej el - men vem behöver det på dessa breddgrader? Jag bugar mig för RAA ( solcellerna är fan'ta'mig fantastiska ) men snålsniffar mig genom terrängen efter det som VERKLIGEN behövs - GAS och VATTEN...
0:-/dygn ( inkl. vatten / tömning )

Jag håller mig upprätt med hjälp av dåligt vin och än sämre samvete.
Det är fantastiskt hur somliga människor ( man märker detta tydligare när man ej förstår språket ) på TV kan oavbrutet prata - och med sådan intensitet ! - som om livet hos oss alla - STÄNDIGT OCH FRAMFÖR ALLT I DENNA SEKUND - stod inför det slutgiltiga stupet och ingenting annat än ett mjukt medicinerat självmord återstår som värdigt, alternativt adjö... Alldeles oavsett vad det är de pratar om. Ja,ja... Jag puttrar på i min egen lilla värld så länge förgasaren håller... Häromdagen stötte jag på morgonrundan med Hjördis samman med en Spanjorska med hund. Hon var härligt lössläppt - som sin hund - och jag fann det för gott att även befria Hjördis från det koppel som vardagligt dämpar hennes ystraste krumsprång. Jisses vilken lek..! Inte förstod man så mycket - hon hade studerat Engelska, men det var ju länge sedan, hennes man var inte intresserad av att lära sig någonting nytt överhuvudtaget och promenaderna i det fria med jycken var för henne på något vis en tillflyktsort där drömmar av olika slag kunde finna sin form. Hon ägde - för egen del - en lägenhet endast 5 minuter från centrum men fann denna plats ( husbilsparkeringen ) mycket mer spännande och hade därför - tillsammans med sin man - införskaffat lämpligt fordon för att på så vis maskerat smälta in i miljön. Hon fann den frapperande och engagerade sig i att skriva om saken. Mannen tyckte bättre om öl, men även dessa böjelser finner stort och förstående utrymme på platser som dessa. Så på något vis hade de funnit sig till rätta och framlevde i godan ro i väntan på... Jag tycker om den här platsen.

Felix
 
F

Flow

Guest
Sv: 1:a anhalt Spanien

Trevlig läsning, var ligger denna fantastiska plats?
 
F

F.d. 7492

Guest
Sv: 1:a anhalt Spanien

Ursäkta det sena svaret. Rakt sydost om Gerona vid havet.
 
Toppen