Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Då är det ju läge att ombesiktiga till 3500 kg för att slippa alla nackdelar med högre vikt.
Alla vi som har gamla bilar. Dom går inte att väga upp. Totalvikten på dessa är 3100 kg. Så lastvikten blir mycket mycket låg. För att inte jag skall åka med övervikt får jag lämna frun hemma. När vi köpte våra bilar hade de flesta av oss ingen aning om detta med lastvikt. Det var dumt av oss att inte ha koll på detta. Men att vi skall sälja våra bilar och lura någon annan oerfaren det vore inte sjysst. Det andra alternativet är att skrota bilen och det kommer inte jag att göra. Så vad återstår. Naturligtvis så åker vi.
Ha det
Brukar roa mig att kolla på Blocket och sedan på trafikverket. Det finns hur många bilar som helst med en lastvikt på 250-300kg. Hittade bl,a en Carthago med lastvikt på 290kg.
Ha det
Jag registreringsbesiktade vår nyimporterade bil i början av januari i år. Den vägdes då och den vikten anges i registreringsbeviset. Hade full bränsletank och ca halv tank med vatten, skönt att se att lastmarginalen är stor.På importerad bilar som togs in tidigare så vägdes alla bilar. Så på dom kan man veta den riktiga lastvikten ( med all den utrustning som är på den bilen). På nyimporterade tror jag inte dom väger bilarna.
Jag registreringsbesiktade vår nyimporterade bil i början av januari i år. Den vägdes då och den vikten anges i registreringsbeviset. Hade full bränsletank och ca halv tank med vatten, skönt att se att lastmarginalen är stor.