Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hejsan TommyCarola fick en fruktansvärd huvudvärk i torsdags, vi fick åka in på akuten på Söderhamns sjukhus. Hon kom ut med ett recept på just Naproxen, med instruktion att ta en cocktail med 2 Naproxen och 2 Alvedon samtidigt.
Det fungerade, huvudvärken försvann och nu går hon hos sjukgymnasten som hjälper henne med spänningar som finns i nacken.
Visa bilaga 206995
Tommy
Ja i mitt fall fick jag först och främst rekommendationen rå vitlök och citroner, om inte det skulle räcka och kolesterolet ökar så fick jag recept på:Hejsan Tommy
Sambon har liknande muskelproblem o har också sivastatin. Fick du nån annan medicin
mot ?
Lasse Q
Det är alltid tråkigt att höra att någon är/blir sjuk eller har mera eller mindre uttalade besvär. Jag verkligen tror att det bästa är som Tommy skriver "behandlingen är individuell" och beroende av personens alla hälsofaktorer och därför bör alltid skötas av läkare.Ja i mitt fall fick jag först och främst rekommendationen rå vitlök och citroner, om inte det skulle räcka och kolesterolet ökar så fick jag recept på:
Ezetimib
Beskrivning
Ezetimib är en typ av blodfettssänkande läkemedel som kan användas som tillägg till eller, vid biverkningsproblem, istället för statiner. Substansen klassificeras inom ATC-systemet under C10AX, samma klass som PCSK9-hämmarna. Wikipedia
En mindre dos 10 mg, enligt min doktor innehåller den inte statiner som jag troligen inte tål.
Men det här var/är min historia, det är troligen väldigt individuellt och låt doktorn avgöra.
Tommy
Det är alltid tråkigt att höra att någon är/blir sjuk eller har mera eller mindre uttalade besvär. Jag verkligen tror att det bästa är som Tommy skriver "behandlingen är individuell" och beroende av personens alla hälsofaktorer och därför bör alltid skötas av läkare.
Att bara utsätta läkemedel för att det är orsaken till biverkningar kan vara fel i läkekonsten. Man ska alltid göra en behandlingsplan - kontrollera effekten av utsättandet, ersätta medicinen med annan medicin eller andra hälsoåtgärder, etc.Carola fick en fruktansvärd huvudvärk i torsdags, vi fick åka in på akuten på Söderhamns sjukhus. Hon kom ut med ett recept på just Naproxen, med instruktion att ta en cocktail med 2 Naproxen och 2 Alvedon samtidigt.
Det fungerade, huvudvärken försvann och nu går hon hos sjukgymnasten som hjälper henne med spänningar som finns i nacken.
Visa bilaga 206995
Tommy
Carola fick en fruktansvärd huvudvärk i torsdags, vi fick åka in på akuten på Söderhamns sjukhus. Hon kom ut med ett recept på just Naproxen, med instruktion att ta en cocktail med 2 Naproxen och 2 Alvedon samtidigt.
Visa bilaga 206995
Tommy
Jag har inte skrivit att alla svenska läkare är ointresserade & nonchalanta utan några få. Att jag rosar invandrarläkarna beror på att det är min erfarenhet av alla dessa som jag råkat på. Dom kanske har en annan syn på sjuka människor & sitt kall, vad vet jag, något måste det vara.Jag kan tycka att det är tokigt att man får hylla invandrar läkarna och klanka ner på svenska läkare, hade det varit åt andra hållet så hade det inte varit okej, man hade troligen stämplats som rasist också. Nu kan jag nästan tycka, vaddå är du förvånad att en invandrare är bra på sitt jobb.
Jag har haft både bra och dåliga upplevelser på sjukhusen, det spelar ingen roll om det är invandrare eller svenska läkare, så länge dom har rätt utbildning.
Mitt svar, då jag blev direkt frågat, blir indirekt, kanske t o m konstigt.Jag har läst om tester som visar att statiner kan sänka kolesterolet med upp till 50%, och en näve havregryn med upp till 20%.
JanneB, vad har du för uppfattning om detta?