Out of bounds
FD HBK Medlem
Och enligt vagabonderna?En 560 är en väldigt normal vagn i storlek att dra omkring och enligt mig en resevagn.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Och enligt vagabonderna?En 560 är en väldigt normal vagn i storlek att dra omkring och enligt mig en resevagn.
En riktig vagabond använder tält så det är orelevant.Och enligt vagabonderna?
Räknas det som vagabond att köra 400-600 mil per säsong med husvagnen kopplad?Och enligt vagabonderna?
Det vet jag inte?Räknas det som vagabond att köra 400-600 mil per säsong med husvagnen kopplad?
Jag chansar på att så är fallet.
Denna vagabond hade ett ekipage på 15,5 meter.
Vi håller med om att tråden har spårat ur men vill ge den en chans till. Ursprungsfrågan är om husvagnsägare och husbilsägare är lika mycket värda och varför husvagnar många gånger inte är välkomna på ställplatser.Spårat ur igen. Stäng
Okey. Då vet jag, tack.En riktig vagabond använder tält så det är orelevant.
Så Mycket Väger en Normal Husvagn (Med 10 Exempel) här är lite om vanliga husvagnar och som jag ser det så är 560 ganska i mitten, alltså helt underbart "medelsvensk" med andra ord en normalstor vagn för att fara runt med. Sedan så för en riktig vagabond gäller, tält utan regnskydd, gammalt Trangia, ryggsäck och väl ingådda skor/kängorDet vet jag inte?
Jag ber att få slippa stå till svars för det.
Jag ställde bara en enkel fråga på ett påstående.
Logiskt!
På många ställplatser är ju camping förbjuden och då husvagnar med dragfordon i regel är ganska långa så får de inte plats. Då finns ju möjligheten att koppla loss bilen men då blir det ju camping och det är inte tillåtet på många ställplatser.Vi håller med om att tråden har spårat ur men vill ge den en chans till. Ursprungsfrågan är om husvagnsägare och husbilsägare är lika mycket värda och varför husvagnar många gånger inte är välkomna på ställplatser.
Det år så att öppna ställplats är ett tillstånd. Och om det tillåter husvagnar så är det ett annat tillstånd, då är det en camping de svaret fick jag från en ställplats ägare, och mycket dyrare att anlägga för säkerhet mm.Vi håller med om att tråden har spårat ur men vill ge den en chans till. Ursprungsfrågan är om husvagnsägare och husbilsägare är lika mycket värda och varför husvagnar många gånger inte är välkomna på ställplatser.
Stämmer.Har hört att skiljer på momssatser om det är ställplats eller camping.
Campingen inte insattEn fråga som jag undrar lite över, när det står max.längd på campingplatser, appråpå "lika värde".
Vi har vänner som har Hobby-vagn som handelsbeteckningen är 720 (och drar den med en Dodge Ram), de fick boka plats på ett ställe där maxlängden var 8m. Medans vi, med vår husbil inte fick boka den platsen - då vi var 8.75m.
Men deras husvagn med dragstång är enl. regpapper över 9m, så det haltar lite.
Är detta standard att de räknar "boendedelen" på husvagnen eller var bara den på campingen lite oinsatt?
Många platser på campingar som är under 7m - och då blir det korta vagnar där - betydligt kortare än de jag sett på dem.