Ämnet är väl högst relevant för en husbilsklubb eller hur tänker du?
Även husbilsresenärer vill väl ha en trygg miljö att vistas i och varför då välja att resa till ”europas farligaste land” som man beskriver Sverige i stora utländska medier. Tyvärr är det fortfarande många här i Sverige som vill mörka problemet, troligen för att en konstruktiv debatt kan rubba förtroendet för naiva makthavare som ju tveklöst bär ansvaret för den rådande situationen.
Han syftade sannolikt på inlägget före, som plockades bort då det var så pass olämpligt på flera sätt att till och med jag reagerade.
Dock är jag personligen tveksam till hur många turister som åker till Sverige för att stå med husbilen i drabbade förortsområden? Jag hörde skottlossning i grannområdet här om kvällen, men där har jag aldrig sett några husbilsturister,
någonsin. Trakterna där vi står just nu tror jag däremot en hel del husbilsturister skulle vilja besöka (och besöker), men här är det med all säkerhet bara bonntjyvar och jägare som står för ev kriminalitet och skottlossning. Det kan iofs kan vara nog så farligt med tanke på alla jaktolyckor som sker varje år, men några gängkriminella behöver man knappast oroa sig för, utan här - likt 99 % av Sveriges yta i övrigt - är nog en så "trygg miljö att vistas i" som det bara kan bli, för turister såväl som urinvånare, samt även andra generationen invandrare som jag.