• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

”Överslaf” Adria Matrix

Ingela H

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
29684
Medlemskap
2024
Hej!
När vi ska hissa ner eller upp vår ”överslaf”, som är över maktgruppen, så slår den hela tiden av sig. Sist vi tog ner den så kunde vi inte få upp den utan att hjälpa till manuellt.B2BE69D9-5C9F-4AD2-AEB9-67C1F0140359.jpegJag har tryckt på knappen FUSE 12V, men vet egentligen inte vad den fyller för funktion. Kan någon ge mig lite tips?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.287
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hur bra är ditt bodelsbatteri? Jag vet inte men det kan sitta en kännare som tycker det är dålig spänning i batteriet. Prova med att köra den när bilmotorn är igång så att batteriet får laddning.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
FUSEv 12V är en automatsäkring, som löser ut när motorns belastning blir för hög.
Återställes genom att trycka in lilla knappen.
Har den löst många ggr, kan motståndet försvagas och säkringen löser ut av den anledningen.
Vad jag förstår, finns det också möjlighet att byta säkringen mot en ny och som tål lite högre belastning.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Man kan inte ha någonting i sängen, Kudde eller täcke , då stannar sängen och säkringen löser. alternativ vänder sängen och sänker sig igen.
 

Jan-Eric o Marianne

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8830
Medlemskap
2024
Jag har samma problem med sängen. Verkstaden rekommenderade mig att dra ur 12 volten till tven då fungerar det.
Själva felet skulle vara något i själva Tv apparaten men den fungerar att se på. Hoppas detta tips kan hjälpa dig.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.811
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har samma problem med sängen. Verkstaden rekommenderade mig att dra ur 12 volten till tven då fungerar det.
Själva felet skulle vara något i själva Tv apparaten men den fungerar att se på. Hoppas detta tips kan hjälpa dig.
Låter som att det är spänningsfall. Jag skulle dra en extra jord till sängmekanismen så funkar det nog. Men dra ur tv är ju en lätt och bra lösning.
 
Toppen