• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

älskade vänner

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: älskade vänner

Förlåt en okunnig. Var ligger Santa Pola? Samlar mod för en övervintring. Mats

T

Teddi

Guest

hej mats,,nån mil söder om alicante,,en billig camping för övervintring,,men inte de optimala för mej,,för långt till bad,,teddi,,

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Jisses vad det gick undan ner för er:D
Vi startade den 3okt..:confused:Än har vi bara hunnit till Tarragona:D.
Men i morron ger vi oss av mot Valencia och nån camping ett par dar.
Här kom lite regn igår ..men idag strålande.
Vi har klarat oss med wifinät hittills o detta underbara ACSI-kort
Visst har det blivit några vilsekörningar på trånga bygator o oändlig landsbygd
men det är ju en del av äventyret:)
Ha det gött
Gun&Ronny

.

H

hianders

Guest

Hur var det med katt-gåtan? Var hittar man den?

fru hianders/Inger:cat:

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej Mats! Santa Pola ligger mellan Alicante och Torrevieja. Kolla gärna på Google Maps.

Hälsningar Sanddammaren

T

Teddi

Guest

Hur var det med katt-gåtan? Var hittar man den?

fru hianders/Inger:cat:

hej inger,,den kan ja bara skicka med e-post,,om du skickar nåt te mej så ser ja din adress,,du behöver inte skicka nån fräckis:D de har ja på lager:)

men en liten kram kanske???:D,,teddi,,kantarellkram???:p:

H

hianders

Guest

Jag gör så Teddi!! Är fortfarande så glad och tacksam för att ha träffat dig i Smarholmen och för att vi fick de rensade kantarellerna som bara var att steka och ha på en smörgås!! 1000 tack igen och ha det bra i värmen! Här skiner solen nu och temp ligger på 10 grader plus.

Hälsa frugan!

fru hianders/Inger

F

F.d. 14324

Guest

Tackar för gåtan, den där är en klurig en, när jag fick den kom jag ihåg att jag redan har sett den för nåt år sedan. Men jag tänker inte tala om hur det går till :D
Har du inte löst den till våren så kommer jag förbi smarholmen och så får vi se om vi kanske kan göra en deal om lösningen :D:D

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Nu har vi oxå hamnat på Santa Pola.
Vi letede efter Marjal men hittade inte dit så vi vände tillbax mot
Santa Pola:).Stannar iallafall veckan ut:)
Gun&Ronny

F

F.d. 53091

Guest

Hejsan! Att hitta Marjal är enkelt bara följ 332an söder ut mot torrevieja så passerar ni La Marina camping:D där vi står o ca 1 till 2km efter det ligger Marjal till vänster!

F

F.d. 55376

Guest

Hej Stefan 1
Har sent dig ett privatmail.
Vill inte kapa Teddis tråd:)
Santa Pola är trevligt med många trevliga Svenskar o andra:wink:
Men inte riktigt "min" plats för långt från havet, Och har en för liten plats
för vår 7m bil.
Mvh
Gun&Ronny

T

Teddi

Guest

god förmiddag sweden,,försöker med lite bilder,,går de bra så,,ett par från norrköping bl,annat,helt nya medlemmar,,,
sen e de våra resvänner,,idag jättefint väder,,igår natt ett åskväder som rensa luften,,skönt,,
sven-åke har visat ett foto på dej jappe,,ja blev väldigt glad:D helt över mina förväntningar:D där får plats en o annan öl i det leendet:D

ska försöka lära mej o skriva mellan foto,,

hoppas också de skänker lite glädje till forumet så att turbulensen lägger sej,,
vem vet,,med varma hälsn,,teddi-wisard-rolfw-bonzo-ock inte minst min tunga hustru som skall scanna området med gångstavar,,ha de gött vänner,,hasseo agneta också hälsar naturligtsvis,,

dubbel-lowe åckså naturligtsvis hälsar,,ja kan inte dom alla ännu,,

Bilagor

• mina bilder 004.jpg
    mina bilder 004.jpg
    1,9 MB · Visningar: 2
  • mina bilder 005.jpg
    mina bilder 005.jpg
    2,4 MB · Visningar: 5
  • mina bilder 006.jpg
    mina bilder 006.jpg
    2,4 MB · Visningar: 7
  • mina bilder 007.jpg
    mina bilder 007.jpg
    2,8 MB · Visningar: 9
  • mina bilder 008.jpg
    mina bilder 008.jpg
    2,6 MB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55376

Guest

Hej Teddie
La Marina blev det inte för dyrt men en extra bungalow över jul tyckte vi.
Nu hamnade vi på Marjal istället..Mysig camping.
Visst var Bahia mysig oxå många goa människor.
Vi stannar på Marjal tom 2 jan iallafall.
Ha det gott
Gun&Ronny

T

Teddi

Guest

Hej Teddie
La Marina blev det inte för dyrt men en extra bungalow över jul tyckte vi.
Nu hamnade vi på Marjal istället..Mysig camping.
Visst var Bahia mysig oxå många goa människor.
Vi stannar på Marjal tom 2 jan iallafall.
Ha det gott
Gun&Ronny

hallå vänner,,vi kommer o hälsar på,,skall hyra en bil,ha de gott,,teddi,,,

Kenny o Monica

HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
5010
Medlemskap
2025

Hej teddy! Vi hördes innan på mejlen när ni sökte resesällskap. Nu har vi nått Olhao i södra Portugal . Vi for den 1a oktober via Moseldalen Frankrike och västra Portugal och är nu på väg mot Torre del Mar vid Mallaga. Stannar där December och halva Januari sedan är planeringen slut.
M V H 5010 Kenny O Monica Helsingborg:mh:

T

Teddi

Guest

Hej teddy! Vi hördes innan på mejlen när ni sökte resesällskap. Nu har vi nått Olhao i södra Portugal . Vi for den 1a oktober via Moseldalen Frankrike och västra Portugal och är nu på väg mot Torre del Mar vid Mallaga. Stannar där December och halva Januari sedan är planeringen slut.
M V H 5010 Kenny O Monica Helsingborg:mh:

hej,,kul att ni hör av er,,vi alla e vid liv:) o tar hand om varandra på bästa tänkbara sätt,,men,,,våran första resa ock också den sista med husbil över vintern,,de blir för tajt,,som hundägare ,,,en golden i en husbil över lång tid,,nejnej,,vi trampar på varandra,,ja ser att teddi inte trivs,,ock då gör inte vi de heller,ett,ställningstagande som bara en hundägare kan göra,ock en erfarenhet rikare,ja själv e en riktig "blödig" hundägare,,men men,,de e mitt liv,,,

men man måste pröva,vi löser våra övervintringar på ett annat sätt,,har en hel del kontakter i alicantetrakten,,

storheten med hbk,,,vi lyssnar,,vi lär,vi delar med oss,så också denna gång,:) nu blev ju detta lite filosofi:) men de skiter vi i,,

ha de gott kenny-monica,,kör försiktigt var ni än är,,den blödige teddi,,

F

F.d. 2692

Guest

Teddi, nu har du ju provat och slipper vara nyfiken. Klart man ska ta hänsyn till alla i familjen. Våra husdjur tillhör ju i högsta grad familjen. Men hoppas ändå att du fått lite njutning av resan.

Janne

T

Teddi

Guest

Teddi, nu har du ju provat och slipper vara nyfiken. Klart man ska ta hänsyn till alla i familjen. Våra husdjur tillhör ju i högsta grad familjen. Men hoppas ändå att du fått lite njutning av resan.

Janne

hej janne,,vi har pratats vid,,görsköj:) till våren kommer ja ut till skärgårn,,
då ska ja besöka två hamnar,,men innan dess janne, så ska du o ja till hyppeln o fiska,,vill du inte följa med så hänger ja upp dej på kroken direkt:D ock då har ja ändå en fångst,,om än inte så god:),,men ändå så kamratlig,:),

kram på er,,min fru fyller år idag,,62,,de kan man inte tro,,inte när man ser henne #live#

ha de ,,teddi,,

Kenny o Monica

HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
5010
Medlemskap
2025

Hej igen! Våra husdjur är som vilken familjemedlem som helst. Så även vår lilla Hugo. Han tar inte så stor plats han är en Cavalier King Charles Spaniel.Han älskar husbilslivet och ser fram mot nästa flytt. Lev gott med era husdjur.M.V.H Kenny o Monica:spinny:

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Du får hälsa frugan o Gratta.:msn_flower::msn_flower:
Hoppas att hon har en får en fin dag/kväll
Här i Marjal har det städat stranden o ån idag.
Vi hoppas att turen kommer till den underbara parken oxå.
Ha det gott
Gun&Ronny

Toppen