• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Överföra data från en Iphone till en annan

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Hej i kvällningen. Jag har en fråga, går det att överföra information från en iphone till en annan. jag har köpt en ny iphone och skulle vilja ha över alla data som tex. finns på tankomat, jag har fått själva programmet men skulle vilja ha alla data som jag skrivit in , hur gör man?

MVH/Åke
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Jag har provat det, men jag för bara själva programmet inget av det som jag lagt in sen tidigare.
 
F

F.d. 8219

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

om du har synkat din gamla iphone med itunes och välger att starta din nya med itunes (måste vara samma konto) så ska dom bli helt identisk lika
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Du bör kunna hämta data från senaste synkningen om du har samma Apple-id på båda telefonerna.
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Jag har samma apple id på bägge och jag har fått alla program i den nya, men inga data är överflyttad, det är inte bara tankomat det gäller utan också alla spel program, men inte resultaten tex navigon inga sparade ställplatser inga data överhuvudtaget.
 
F

F.d. 8219

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Hmm det var merkligt, får du med dig sms, epost historik?
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Ja, jag får alla mail, jag får Skypeinformation, men jag får ingen information från de övriga programmen, när de gäller själva innehållet i programmen.
 
F

F.d. 8219

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Om du startade den nya iphonen med syncroniseringen med itunes så kan du försöka med och restora den med itunes och starta upp den med icloud.
Det är då viktigt att du har aktiviserat dina appar på Icloud med din gamla Iphone.
Nu har jag Norsk språk:rolleyes: men jag tror du förstår.
IMG_0579[1].jpg
Icloud

IMG_0580[1].jpg
Lagre og kopiere

IMG_0581[1].jpg
Administrer lagring

IMG_0582[1].jpg
XXXXXXX iphone

IMG_0583[1].jpg
Vis alle programmer

IMG_0585[1].jpg
Passa på att alla er blåa

Sen syncar du med Icloud

När du är klar med detta så restorar du den nya tlf. med Itunes och när itunes frågar om du vill synce med icloud, itunes eller ny tlf. så välger du Icloud.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

I applevärlden är det molnet eller iTunes som gäller.
Jag har kört deras gamla variant Mobile Me och sedan iCloud.
Har övergett båda, jag är en riktig Macidiot men deras lösningar i skyn klarar jag inte. Rätt som det är blir datorn "seg" å då snurrar den där fr...de molnsymbolen.
I veckan tog jag hem allt jag hade i molnet, det tog en halv dag!!!
Det var ungefär fyra gig. Samma dygn tog jag hem ett nytt program på 500 meg, det tog tio minuter! Det känns som iCloud blir samma flopp som tidigare försök.
Hade du haft iTunes som motor tidigare och synkat telefonen via den vägen görs det en lokal backup på din dator.
Ansluter du din nya telefon så frågar datorn om du vill synkkronisera, sedan är det klart.
Detta gäller även om du köper en ny Mac, när du startar den nya frågar den om du har en gammal Mac som du vill synka, sedan får du en vägledning hur det går till.
Hoppas det löser sig!
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Godmorgon och tack för alla tipps. Jag har gjort det som tippsen säger, men utan resultat. Som jag sa tidigare får jag ingen information som finns på dom olika apparna men själva apparna har överförts till den nya Iphonen
 
F

F.d. 8219

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Jag har letat en del på nätet och hittar inte någon annan lösning än den som jag beskrivit tidigare.

Synd att jag inte kunde hjälpa dig.

Lycka till vidare

MVH
Stefan
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Hej igen.

Jag har nu lyckats att få informationen att överföras från en Iphone till en annan Iphone.

Man måste först säkerhetskopiera den gamla iphonen i Itunes, sen kopplar du in den nya Iphonen i Itunes, och väljer återställa, sen får du frågan, vilken iphone du vill återställa ifrån och då väljer du din gamla Iphone.

Sen kommer du att få en identisk kopia av den gamla Iphonen!

Tack än en gång alla som försökt att hjälpa oss. Om jag har uttryckt mig oklart är ni välkomna att höra av er.

Åke
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Överföra data från en Iphone till en annan

Tips!
Synka din "padda" eller iPhone minst en gång i veckan med iTunes.
På det sättet får du en total backup på telefonen med alla inköpta appar, kontakter, musik, bilder och kalendern om du så vill.
Hur synkningen skall gå till väljer du i iTunes.

Skulle du bli av med telefonen så kan du alltså, utan att ha den gamla telefonen till hands få ner all information i den nya, detta via säkerhetskopian på datorn.
 
Toppen