• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Östgöta Camp Mantorp

F

F.d. 3077

Guest
Nu har vi ringt Östgöta Camp i Mantorp flera dagar och det är omöjligt att få något svar på verkstaden. Man får stå i telefonkö jättelänge o sen kopplas det bara bort.
Dom säljer bilarna men när man vill ha någon service möts man av stor nonchalans.
Nästa gång vi byter husbil vänder vi oss till en annan firma där de är mer servicemedvetna!! Nu undrar jag om det är fler än vi som har samma erfarenheter av detta företag? Bernt Sellgren
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
 
B

brittsan

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Ja, tyvärr har vi precis samma erfarenhet.Antagligen har inte verkstaden kapacitet att klara av att hålla en god service. Vi kommer också att vända oss till annat företag om vi byter bil.
 

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Vi hade samma problem förut men vi kontaktade försäljaren som vi köpt bilen av och förklarade situationen, han hjälpte oss få kontakt med verkstaden.
Efter detta så har det fungerat bra.
 
F

F.d. 29873

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Samma erfarenhet här. De är mycket duktiga på försäljningsavdelningen, men servicen har inte fungerat, när vi har behövt hjälp. Finns många trevliga ställen att köpa bil på, där även servicen fungerar. Prova Kurts Husvagnar i Ludvika.
Mvh Kjell o Krisstina
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Försäljarna är trevliga till pengar sitter på kontot , sedan är de nyblivna vännerna inte lika glada längre , Hälsar inte ens när man möter dem.

Verkstaden gör väl så många tabbar man kan göra om de nu går att nå dem.

Jag hade saggt att ingen mer husbil från Östgöta camping redan innan det sista köpet , men nästa gång blir det någon annan , även om jag gillar Burstner kommer nästa bli av annat fabrikat då det är ÖC som importerar dem.

Jag har haft bil inlämnad och efter ca 3 ggr blev den lagar på riktigt.

1 gång hade de inte ens kommit ihåg att den stod på gården.
Jag hade tagit ledigt från jobbet samt skaffat kompis som körde mig de 7 milen till Mantorp , Jag fick en gratis fyllning av en gasoltub för besväret :)

Förra gången bad jag om en gratis lånebil då det var en garanti dörr som skulle bytas (tog över 1 år att få hem) , Min tanke var att de kanske blev lite snabbare när jag slet på deras bil.
Men som vanligt så blev man ju missnöjd när lånebilen kanske hade 1 liter soppa i tanken och den skulle tydligen jag stå för.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Samma erfarenhet har jag.
Beställde broshyrer i december och fick dom efter flera påminnelser i februari.
Ringde sedan och ställde en fråga till dom eftersom jag under tiden hade hittat en bil på annat håll, men den var inte utrustad med skyport som jag gärna ville ha.
Min fråga till ÖC var om det gick att montera en sådan i efterhand och fick ett bestämt svar att detta var omöjligt. Man måste köpa en ny bil som är fabriksutrustad med denna. Mailade till Burstner i Tyskland och fick till svar att det var helt möjligt eftersom det från början är samma tak och att i de bilar som skall ha skyport tas hålet för detta upp i efterhand.
Resultatet blev att jag köpte en ny Nexxo 720 och beställde ett komplett skyport för eftermontering .
Men inte av Östgöta Camping.
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Det finns massor av trevliga Bürstner handlare i Tyskland som har bra service. Har fått flera delar helt gratis med paket lång efter garantitiden och letar man lite finns det verkstäder här i severige som inser att varje kund ger pengar oavsett var man köpt bilen.

Mantorp är ju ökända, även jag misslyckades att köpa bil där trots två seriösa försök. Det finns även andra handlare som inte kallet en kund om man inte köpt bilen där. Hur tänker de?? Är det så att varje nyförsäljning ger så mycket vinst att tillbehör, verkstad mm service blir helt ointresant?

Ta referenser här i klubben före köp vore ju en bra sak, då slipper vi ju att handla av vissa firmor.

Ha det Torbjörn
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Försäljarna är trevliga till pengar sitter på kontot , sedan är de nyblivna vännerna inte lika glada längre , Hälsar inte ens när man möter dem.

Verkstaden gör väl så många tabbar man kan göra om de nu går att nå dem.

Jag hade saggt att ingen mer husbil från Östgöta camping redan innan det sista köpet , men nästa gång blir det någon annan , även om jag gillar Burstner kommer nästa bli av annat fabrikat då det är ÖC som importerar dem.

Jag har haft bil inlämnad och efter ca 3 ggr blev den lagar på riktigt.

1 gång hade de inte ens kommit ihåg att den stod på gården.
Jag hade tagit ledigt från jobbet samt skaffat kompis som körde mig de 7 milen till Mantorp , Jag fick en gratis fyllning av en gasoltub för besväret :)

Förra gången bad jag om en gratis lånebil då det var en garanti dörr som skulle bytas (tog över 1 år att få hem) , Min tanke var att de kanske blev lite snabbare när jag slet på deras bil.
Men som vanligt så blev man ju missnöjd när lånebilen kanske hade 1 liter soppa i tanken och den skulle tydligen jag stå för.

Ja du Mats alla handlare är inte lika. Jag köpte min av Auto Hallen i lomma fast
min bil är betald så har jag fortfarande samma goda service på våran bil. Jag
fick ett elfel i bodelen förra helgen så jag skickade ett sms till verkstaden och
undrade vad det kunde vara för fel döm om min förvåning när verkstadskillen
ringde mig och undrade vad det så jag förklarade mitt problem han löste det åt
mig på telefon.
Markko.:yes:
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Tänk så olika det kan vara med försäljning och service,vi fick problem med vår vattenkran i köksdelen på vår Hymer Carado,ringde Hymer verkstaden i Ängelholm på tisdagen,fick tid dagen efter kl14.oo.Fick utbytt kranen gratis,trots vi nu haft bilen i 1½ år.Kan man kalla för 100% service och ett fint tillmötesgående.:yes:
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Annars säljer Älvdalens bil också Burstner som de har tagit hem själv från Tyskland.
För tillfället har de några fina Burstner i lager.
Hälsa från mig.
/Pentti
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Nu är klockan 1700,INTE ett livstecken från ÖSTGÖTA CAMP!!! (hade faktiskt inte väntat det heller) det har varit så här i ALLA år sen vi köpte bilen 07,helt makalöst.
Försäljaren på ÖC Märsta där vi köpte bilen,Tage Lindström är helt OK,men han styr inte över servicen i Mantorp,
Som förutvarande företagare häpnar man över ÖC,s NONCALANS,husbilsbranchen måste vara mycket speciell,eftersom något dyligt kan fortgå år efter år.
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif

Bernt
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

I Umeå har jag alltid fått jättebra service från BW Fritid, som är Bürstners återförsäljare här, samt även i Ö-vik och Sundsvall.

Däremot har jag stannat till i Mantorp några gånger, och där har jag mest känt mig i vägen.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.562
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Försökte ringa reservdelar men kom inte fram. Ringde då en säljare på Östgöta camping han sa att de hade stora problem med växeln. Detta var förra veckan
Ha det
 
F

F.d. 50014

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Vihar en Adria 2007 köpt hos Öggestotp Caravan,
Där har vi alltid fått en snabb och bra servic vänligt bemötande
svarar nästan alltid när man ringer
2010 fick vi en ny kran i köksavdelningen på garantin
som jag själv bytte ut Här kan man tala om ett företag som vet
hur man behandlar sina kunder.Nöjd kund Åke larsson
 
F

F.d. 10373

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Jag har bara bra erfarenhet av Östgöta Camp/Skåne Camp.
Vi fick problem med en inbytesbil som vi köpt av Bengt i Örkelljunga(gravt fuktskadad, trots täthets och fukt protokoll utan anmärkning), då fick vi en enorm hjälp ifrån Mantorp/Svedala. Utan denna hjälp hade vi troligtvis övergett husbilslivet.
Däremot så har vi inget bra att säga om dem i Örkelljunga!
 

Mirre

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
757
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Vi köpte vår senaste husbil hos Bengt i Örkelljunga och vi har fått toppen service.
Som när vi hade fått ett stenskott på vår framruta som vi var tvungen att byta eftersom rutan fortsatte och spricka och det var veckan innan midsommar. BiÖ fixade fram en ny ruta så vi kunde åka på semester utan att riskera några missöden. Så jag har bara gott att säga om dem.
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Hör och häpna!!! kl, 18,50 ringde det från ÖC-Mantorp.då hade mina mejl hittats,tid bokades helt efter våra önskemål,en halv ursäkt att det var rörigt nu!! nu min uppfattning är det ett väldigt långt nu,många år.
icon14.gif
icon14.gif

Bernt
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Kanske någon från ÖC-Mantorp läst här i forumet ?
Troligen läser de inte, därför har jag tidigare under kvällen meddelat ägaren av ÖC gruppen om deras allmänt utsatta läge inom husbilskretsar.

Samtalet avhandlade i huvudsak mina egna ÖC-problem bla lösa hjulmuttrar på ett framhjul (alu-hjul), kunde dras med fingrarna efter 10 körda mil efter mitt senaste verkstadsbesök med mycket, mycket mera! Enbart tur gjorde att inget allvarligt hände, att efterdra alu-hjul är normalt efter 200 mil men inte efter bara 10 mil.

ÖC jobbar över nu i kväll och verksansvarig ringde upp mig nu kl 21.00, förhoppningsvis kommer mer att hända framdeles - så som det fungerat kan det inte få fortsätta som kund måste man säga ifrån (alla är kanske inte lämpliga att arbeta med bilar)!
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Östgöta Camp Mantorp

Denna diskussion pågår i detta forum med jämna mellanrum. Den drabbar i stort sett alla husbilshandlare.
Bernt
 
Toppen