• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ÖPPNA INTERNETLÄNKAR FRÅN OUTLOOK?

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!
Sedan en tid har det inte gått att öppna längar från mejl i Outlook till Internet Explorer och jag kan inte hitta orsaken.
//Conny
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: ÖPPNA INTERNETLÄNKAR FRÅN OUTLOOK?

Oj, det var gamla grejjer... Jag har inga som helst minnen av hur inställningarna fungerade i den (bytte tidigt till Thunderbird).
Men vi skall se om jag kanske kan hjälpa lite i alla fall, med några standardtips som i bästa fall fungerar.

Antar att det fungerat tidigare men att det slutat nu.
Gäller det alla länkar eller bara en speciell?
Fungerar det att kopiera länken och klistra in den i adressfältet på IE?

Det kan vara så att du stängt av den möjligheten i inställningarna (Inställningar för phishing som skall öppnas).

Det fungerar inte att använda Ctrl+click på en länk för att öppna länken?
Har du någon annan browser installerad också, som Chrome eller Firefox?
Om nej, prova att installera en av dem och ange den som standardwebläsare (är det Internet Explorer 6 du använder så bör du ersätta den i alla fall).

//Stefan
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: ÖPPNA INTERNETLÄNKAR FRÅN OUTLOOK?

Oj, det var gamla grejjer... Jag har inga som helst minnen av hur inställningarna fungerade i den (bytte tidigt till Thunderbird).
Men vi skall se om jag kanske kan hjälpa lite i alla fall, med några standardtips som i bästa fall fungerar. GAMLA GREJJER? JAG HAR FORTFARANDE MIN ABC80 KVAR.:)

Antar att det fungerat tidigare men att det slutat nu. JA
Gäller det alla länkar eller bara en speciell?
Fungerar det att kopiera länken och klistra in den i adressfältet på IE? JA

Det kan vara så att du stängt av den möjligheten i inställningarna (Inställningar för phishing som skall öppnas). VAD ÄR DET?

Det fungerar inte att använda Ctrl+click på en länk för att öppna länken? NEJ
Har du någon annan browser installerad också, som Chrome eller Firefox? JA
Om nej, prova att installera en av dem och ange den som standardwebläsare (är det Internet Explorer 6 du använder så bör du ersätta den i alla fall). NEJ, DET RÄCKTE MED ATT JAG (ÅTER) ANGAV INTERNET EXPLORER SOM STANDARDWEBLÄSARE (HADE "HOPPAT UR") ENLIGT FÖRSLAG AV Arkilles. :oops::oops::oops:

//Stefan

Hej och tack för visat intresse vilket kräver feedback ovan.

//Conny
 
Toppen