Dethleffgulan
HBK Medlem
Hej !
Jag har ju skrivit en del om vår nya husbil . Lite fakta först , vi har köpt en ny Carado T 135 , 2021 års modell .
Jag blev intresserad av att äga en husbil för ett år sedan , började lusläsa annonser och all info om husbilar jag klarade av att ta in .
Det slutade med att vi kom i kontakt med en husbilsfirma i Jönköping , där vi kom överens om att köpa en Carado. Först var det en Etrusco som de var återförsäljare för som vi var intresserade av men de la ner sin lansering i Sverige , då erbjöd återförsäljaren en Carado .
Vi hämtade bilen i slutet på maj i år , massor med fel strul och läckage visade det sig i efterhand . Återförsäljaren i Jönköping sa att vi kunde få garanti fel åtgärdade hos en återförsäljare av Carado i Uppsala , Knivsta närmare bestämt .
Vår Carado gick nämligen via återförsäljaren i Knivsta till återförsäljaren i Jönköping , som vi köpte husbilen av .
Igår när jag mailar till återförsäljaren i Knivsta , för få hjälp med dessa fel på husbilen ( bl.a bodelsdörr som är svår att stänga ) , så ringer han upp mig och säger att de inte vill hjälpa oss med våra garantifel .
Anledningen var att återförsäljaren i Jönköping hade tagit hela förtjänsten på försäjningen av vår Carado .
Jag förstår att det kan vara så här , men varför säger han som sålde bilen till oss att det är inga problem att ta kontakt med en återförsäljare av Carado med våra garantifel . För oss blir det en resa på 60 mil tur o retur .
Vi får ta det här till våren i värsta fall , men vill helst inte ha någon kontakt alls med återförsäljaren i Jönköping p.g.a allt strul de skapade för oss , vi fick bl.a åka tillbaka till dem efter 2 dagar med läckage i duschväggen , som redan fanns när vi hämtade ut bilen vid köpet . Det blev mycket mer problem med bilen men det ska jag inte belasta er med som vill läsa den här tråden .
Jag skapade en tråd här om vår bodelsdörr , fick då kontakt med Bo en mycket trevlig medlem som har förklarat hur han löste samma problem med sin bodelsdörr . Därför hoppas jag att vi slipper ha kontakt med dessa återförsäljare som bevisligen bara är intresserade av att tjäna pengar .
Ps. Jag personligen tror att man tjänar mer pengar på en god renommé .
Jag har ju skrivit en del om vår nya husbil . Lite fakta först , vi har köpt en ny Carado T 135 , 2021 års modell .
Jag blev intresserad av att äga en husbil för ett år sedan , började lusläsa annonser och all info om husbilar jag klarade av att ta in .
Det slutade med att vi kom i kontakt med en husbilsfirma i Jönköping , där vi kom överens om att köpa en Carado. Först var det en Etrusco som de var återförsäljare för som vi var intresserade av men de la ner sin lansering i Sverige , då erbjöd återförsäljaren en Carado .
Vi hämtade bilen i slutet på maj i år , massor med fel strul och läckage visade det sig i efterhand . Återförsäljaren i Jönköping sa att vi kunde få garanti fel åtgärdade hos en återförsäljare av Carado i Uppsala , Knivsta närmare bestämt .
Vår Carado gick nämligen via återförsäljaren i Knivsta till återförsäljaren i Jönköping , som vi köpte husbilen av .
Igår när jag mailar till återförsäljaren i Knivsta , för få hjälp med dessa fel på husbilen ( bl.a bodelsdörr som är svår att stänga ) , så ringer han upp mig och säger att de inte vill hjälpa oss med våra garantifel .
Anledningen var att återförsäljaren i Jönköping hade tagit hela förtjänsten på försäjningen av vår Carado .
Jag förstår att det kan vara så här , men varför säger han som sålde bilen till oss att det är inga problem att ta kontakt med en återförsäljare av Carado med våra garantifel . För oss blir det en resa på 60 mil tur o retur .
Vi får ta det här till våren i värsta fall , men vill helst inte ha någon kontakt alls med återförsäljaren i Jönköping p.g.a allt strul de skapade för oss , vi fick bl.a åka tillbaka till dem efter 2 dagar med läckage i duschväggen , som redan fanns när vi hämtade ut bilen vid köpet . Det blev mycket mer problem med bilen men det ska jag inte belasta er med som vill läsa den här tråden .
Jag skapade en tråd här om vår bodelsdörr , fick då kontakt med Bo en mycket trevlig medlem som har förklarat hur han löste samma problem med sin bodelsdörr . Därför hoppas jag att vi slipper ha kontakt med dessa återförsäljare som bevisligen bara är intresserade av att tjäna pengar .
Ps. Jag personligen tror att man tjänar mer pengar på en god renommé .
Senast redigerad av en moderator: