Thompa och Lena
FD HBK Medlem
Hej
Om jag köper åretruntdäck i Sverige, får jag köra med dessa i Tyskland på sommaren?
Om jag köper åretruntdäck i Sverige, får jag köra med dessa i Tyskland på sommaren?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej
Det är knappt att man hittar mina däck här i landet, och då blir det självklart att jag köper dom i TysklandLiten korrigering:
C=Commercial för Lättlastbil men även för husbil CP=Camping Pneu speciellt lämpade för husbil.
Observera att CP-däck endast finns i de vanligaste husbilsdimensionerna – inte i alla tänkbara.
Pålle
PS
Innan CP-däcken "uppfanns" fanns ju bara C-däck att tillgå förhusbilar.
DS
Continental Vanco four season 2Vad är det för däck?
Göran i Björnarbo
Dax snart för Vinterdäck. Kommer sattsa på dubbdäck : 225/75R16 NOKIAN HAKKAPELIITTA C3 C-Däck DUBB, åker ofta till Sälenfjällen. Tar gärna emot synpunkter på detta val..alternativÄr ingen expert på däck. Men det heter ju åretruntdäck. Nackdelen med åretrunt däck är att dom har sämre egenskaper än "riktiga" sommar däck. Jag valde att köpa "riktiga" sommardäck 225/75CPR16116Q som många däckfirmor rekommenderar. Vill inte tumma på däckegenskaperna för en HB som ny kostar en slant. Hur jag gör till kommande vinter får nog resmålet styra. Om svenska fjällen, då gäller tubb däck, och om europa. Då får det bli lämpliga friktionsdäck för min del. "hur man än gör så, har man arslet där bak"- Ursäkta min språk.
** C=Commercial för Lättlastbil men inte för husbil CP=Camping Pneu för husbil