• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ÅFA/SÅIFA för vem som helst?

Hornborg

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
40066
Medlemskap
2025
Oljeshejkerna i gemla och alvesta har hvo100 enl deras hemsida
Tack för tipset @Boflo! På deras hemsida hittar jag bara Vetlanda men jag har mejlat dem om detta nu. Har jag tur finns det även i Alvesta och det är bara en dryg mil från Gemla där jag bor. Oljeshejkernas huvudkontor är i Alvesta.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Det har framkommit en del uppgifter i den här tråden som förvånar mig mycket. Det skulle vara intressant att få synpunkter/fakta från någon på ÅFA/SÅIFA om det här.
Jag mailade Peter Nilsson på ÅFA AB, alltså en av de ansvariga för rabatten som Husbilsklubben har på Truckkortet (SÅIFA). Jag ställde några frågor som jag lägger in nedan. Peters svar syns i fetstil direkt efter frågorna.

1) Kan man använda något annat kort än Truckkort på SÅIFA-tankställena? Svar: Nej, Truckkortet som det numera heter, fungerar däremot på alla våra Preem och SÅIFA anläggningar.

2) Om svaret på ovanstående är Preem-kort så kan jag förstå det. Men kan man använda t ex ICA-bankens betal/kreditkort så som man t ex kan på vanliga automatstationer. Svar: Nej.

3) Finns det SÅIFA-tankställen där Truckkortet inte fungerar?
Svar: Nej.

Hornborg

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
40066
Medlemskap
2025
Jag lade en stund idag på att lägga in Preems och Qstars HVO100-mackar i Google Maps. Vi har ju rabatter hos bägge dessa leverantörer.

Jag började i söder och tog mig en bit norr om Stockholm. Fortsätter norrut vid senare tillfälle.

Hornborg

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
40066
Medlemskap
2025
Qstar, Bilisten, Pump, Preem/SÅIFA.

Toppen