Jag har ett mobilt bredband, hos Telenor, på 6Mb för 199 kr/mån som var bundet till november förra året. I augusti fick jag ett erbjudande om en extra rabatt de sista tre månaderna om jag band ytterliggare 24 månader. Jag tog erbjudandet. Mindre än ett halvår senare släpper de 16 Mb för samma pris. När jag kontaktat Telenor och talat om för dem att jag känner mej lurad blev jag ena gången erbjuden att binda på 24 månader från nu men då måste jag en gång i kvartalet kontakta dem för annars får jag dubbla fakturor. Ett annat alternativ var att köpa ett nytt modem som de ville ha 900 kr för. När jag förklarade att jag inte var nöjd med förslagen sa kundmottagaren "det här samtalet leder ingenstans så nu läggger jag på" och så gjorde hon det.
Nu har jag sagt upp mitt telefonabonemang hos dem och om 18 månader kommer mina affarer med Telenor för evigt att vara avslutade.
Blir ni likadant behandlade av andra operatörer?
Roland
Nu har jag sagt upp mitt telefonabonemang hos dem och om 18 månader kommer mina affarer med Telenor för evigt att vara avslutade.
Blir ni likadant behandlade av andra operatörer?
Roland