• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Telenor seriöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag har ett mobilt bredband, hos Telenor, på 6Mb för 199 kr/mån som var bundet till november förra året. I augusti fick jag ett erbjudande om en extra rabatt de sista tre månaderna om jag band ytterliggare 24 månader. Jag tog erbjudandet. Mindre än ett halvår senare släpper de 16 Mb för samma pris. När jag kontaktat Telenor och talat om för dem att jag känner mej lurad blev jag ena gången erbjuden att binda på 24 månader från nu men då måste jag en gång i kvartalet kontakta dem för annars får jag dubbla fakturor. Ett annat alternativ var att köpa ett nytt modem som de ville ha 900 kr för. När jag förklarade att jag inte var nöjd med förslagen sa kundmottagaren "det här samtalet leder ingenstans så nu läggger jag på" och så gjorde hon det.
Nu har jag sagt upp mitt telefonabonemang hos dem och om 18 månader kommer mina affarer med Telenor för evigt att vara avslutade.
Blir ni likadant behandlade av andra operatörer?

Roland
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är Telenor seriöst?

Svar ja! Det kan skilja lite grann i deras "kundbehandling", dock! De har lite olika metoder när de trakasserar sina kunder! När du har "skrivit på" så är det kört!

Jappe
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Är Telenor seriöst?

Detta har lärt mig genom åren, varje gång man skriver på ett avtal vare sig det gäller el eller telefon o.d., så är man en "loser". Jag grundar det på följande, oberoende vilket område man ser på så har de stora resurser för marknadsstrategi. De vet vad som är "på G" hos konkurrenterna, de lägger sina egna efter detta. Är priserna på väg ner så pumpar de på med reklamerbjudanden.
Jag menar att de vet vad som händer nästa halvår-år. Om de inte har kunskapen är de efter och snart ute.

Nä, var nöjd med det du tog beslut om, det går inte att lura till något gratis från drakarna.
Leffe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen