• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är SVT World något att satsa på?

F

F.d. 25291

Guest
Jag ställde ett par frågor om SVT World i en annan tråd, men det kanske är bättre att göra det i en egen tråd?
Är det någon som provat SVT World? Går det att hitta Eutelsat9 när man inte kan få in Thor längre?
I en äldre parabol (som vår) finns den tydligen inte med, utan man får leta efter Eurobird9 eller Sirius2 som den hetat förut.
Kan man hitta den så skall man få in Radio Sweden och P4 som sänds okodade.

Har någon försökt? Om ni lyckades, hur stor parabol har ni då? Hur långt ner i Europa fick ni in den?

lailaouno
 
F

F.d. 55309

Guest
Sv: Är SVT World något att satsa på?

Jag har haft den i fem år men det är dåliga prog.Men radion är OK.Den funkar till Portugal med en plattantenn,60x60.Men man måste vrida på antennen för sateliten hamnar på andra sidan om du förstår vad jag menar.I Spanien funkar det bara det inte regnar.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Är SVT World något att satsa på?

SVT World är skitbra om du vill se go'kväll 14 ggr om dagen...eller Uutiset, nyheter på samiska och de andra få sevärda programmen som du lätt kan se minst 3 ggr på 3 dagar...så risken att missa något är minimal.

Enda fördelen med dessa eviga upprepningar är väl att när du ser "Vem vet mest" för tredje gången....då ÄR du faktiskt den som vet mest !

/Carola ( som i Sverige aldrig tittar på Tv 1 och 2)
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Är SVT World något att satsa på?

Vi har parabol och beställde SWT World innan vi åkte från Sverige. Vi sitter nu i Portugal.
Vissa program är ju faktiskt bra. De nya programmen lägger dom in på kvällarna och går sedan i repris dagarna efter. Nyheterna blir lite tjatiga men man kan ju också stänga av. Råkade trycka på fel knapp vid ett sådant tillfälle och fick in Radio Sweden. Undersökte vidare och fick in P1,P2,P3 och P4. Ibland skall man ha lite flyt. Kan vara trevligt att höra på ibland.

Hälsningar från ett soligt Albufeira.
Charlie B:)
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Är SVT World något att satsa på?

Hej, jag tycker dom är lite "tjuriga" en del som svarar. OK, sitter man inne hela dagarna och kollar på SVT World kanske det kommer lite repriser men som vi gör är det fullt tillräckligt.
Vi ser rapport, någon av de serier som går och "agenda", "uppdrag granskning" och sist sportnytt. Helt nöjd med kvalitén både på TV och radio. Har en Oyster 85 som JR larm installerat.
 
Toppen