• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är en teknisk idiot när det gäller parabol

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej vi har en parabolantenn halvautomatisk man får vrida den för hand Maxview .Har provat att ta boxen från stugan 220 v där vi har viasats utbud. Tv:n är en Boxer Handy 12 v och boxen som följde med heter Faval 12 v . Har kopplat upp boxen med scart kontakten lika som 12 v-boxen var ansluten men får ingen signal men boxen kommunicerar med tv:n så ett meddelande kommer upp om at det finns ingen signal har provat att köra med motorn på olika lutningar från 10 - 25 grader men det blir ingen signal
kan det vara så att boxers system inte passar med viasat??? 1 2 4 och övriga gratiskanaler funkar som det ska med den vanliga antennen. Tacksam för rådgivning från nån kunnig på området.
 

nolbacka

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
7937
Medlemskap
2025
Sv: Är en teknisk idiot när det gäller parabol

Hej! Hoppar på denna tråd med en fråga. Vi har köpt en ny husbil med en parabol på taket. Eftersom vi inte har någon parabol på taket hemma, utan bara en vanlig antenn med skogskanalerna så vet vi ingenting om satellit- tv. Parabolen är en självsökande Qyster vision 3. Tv-apparaten är en caratec 222 LTS, som jag "tror" har en inbyggd mottagare eftersom det går in en kabel vid märkningen DVB S2. Den har även uttag för modul till kort. Min fråga är om jag köper ett abonnemang+modul hos Canal digital! räcker det eller krävs någon mer mojäng för att det skall börja röra på sig i tv-rutan. Svar till elektronikidiot Eive
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Är en teknisk idiot när det gäller parabol

Det høres ut som det du trenger er en CA-Modul for Conax og et Canal Digital kort, og det skulle være det hele. Mulig en trenger en oppdatering av programvaren i Oyster kontrolleren, men med Vision-3 er det relativt enkelt.

PS. Vision III er såpas ny at oppdatering skulle ikke være nødvendig.
 
Toppen