• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

F

F.d. 9058

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Tack alla, era svar har gjort mig lugn, jag måste ha haft otur.

Min intention var inte att förlöljiga pudelägare eller utställare, Lovisa har jag träffat och en av hennes och Runars hundar likaså. Har vänner som tävlar med kungspudlar.

På frågan om jag överdrivit, mitt svar är nej, vinklade det lite humoristiskt bara men faktan är 100% sanning såvida pudelhusse i Hässleholm inte ljög för mig.

Tack också för alla roliga inlägg :yes:
 
F

F.d. 9058

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Hade du stått på en camping med bl.a. el, så hade du sluppit. Gratis är inte alltid bäst :yes:

Detta kommer du nog inte att tro på, och det är sant: I Roskilde betalade jag 100:-(DKK) för att stå två nätter, i Hässleholm betalade jag 150:-!!! :twitcy:
 
F

F.d. 29911

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Så är man åter hemma efter Årsmötesträffen där man var tyvärr omgiven av elverksdunder både bittida och sent .Jag undrar om det har blivit en statusgrej så att man
skall visa att man har ett elverk.
Förslagsvis så skulle husbilar med elverk ställas upp på behörligt avstånd så att de inte
stör övriga.
Jag har elverk men det står i torpet som reservkraft vid behov.
I husbilen har vi tre postadsdelsbatterier så vi stör ingen.
HBK 5081:mh:
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Det är så sant att ibland kan gratis vara dumt.
Vi har inte blivit störda av någon husbils elverk, däremot av kyltransporters aggregat,någon gång på en större mack,sent,var helt enkelt tvungna att ta natt, det var en större parkering i anslutning,och inte tänkte vi på att det även fungerade som en växlingsplats för chaufförer/transporter.

Sedan är det samma sak vid ställplatsen på Farö i Danmark,där står trailers och mullrar med sina agg.
Några gånger har vi även blivit störda av unga motorentusiasister mitt i natten.

mvh
KaMa1
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Tack Lovisa A för ditt inlägg ovan och grattis till din plats i den nya styrelsen, som säkert kan gagnas av ditt kunnande om hundar och deras skötsel, inför utställningar och i största allmänhet!

Vi är just hemkomna från ett suveränt arrangemang av FRK i Gävle-Dala på Hembygdsgården i Leksand. Vi bodde tre nätter på den fyrstjärninga och jättelika campingen Leksand Strand. Total kostnad inkl el var 360.- och där behövdes minsann den sistnämnda väl för att hålla fyra stora hundar torra och fina för tävlingarna. Det kom ju som bekant en och annan regnskur även där.

Flat Mates
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Dom problemen med elverk fins även på Elmia campen under mässan, och det ärdom största och finaste bilarna som mest använder sådana, så vist är det status i ett elverk precis som i bilarana jag har varit i luven på en del stollar om det, och lika på fösäljarna på elmia jag vill ha Förbud på dylika,

Jag ställer en fråga som jag inte tror att jag får ett vittigt svar på,

varför använder man sådana behövs dom eller är det status, tacksam om någon kann reda ut begreppet.
 
F

F.d. 9058

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Dom problemen med elverk fins även på Elmia campen under mässan, och det ärdom största och finaste bilarna som mest använder sådana, så vist är det status i ett elverk precis som i bilarana jag har varit i luven på en del stollar om det, och lika på fösäljarna på elmia jag vill ha Förbud på dylika,

Jag ställer en fråga som jag inte tror att jag får ett vittigt svar på,

varför använder man sådana behövs dom eller är det status, tacksam om någon kann reda ut begreppet.


Jag tror att det är bekvämlighet, man har utrustning som kräver 220V och detta är det billigaste sättet att få 220V på. Jag är inte mycket för förbud, jag tror på sunt förnuft men vis av erfarenheten har jag ju drabbats av Hondaeländen två ggr på kort tid nu. Jag skall i fortsättningen gå runt och förvissa mig om avsaknaden av elverk innan jag ställer mig på provisorisk hundutställningscamping igen. Eller så blir det kallsup på Hondaeländena :twitcy:
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Vi åker mycket på Rallycross och står i dess depå ,samma problem här dessa vidriga elverk . Eller de som har betalt för ström som istället skiter i att stänga av luftkompressorerna på natten, de står och småläcker och startar då med jämna mellanrum för att få upp trycket igen .
Sedan är det dom som kommer till banan på småtimmarna , jag har inget mot att släpkärror låter det är bara så, men att man inte kan prata tyst till varandra och skjuta av bilen , nej klockan kan vara 4 det skall ropas till varandra och bilen måste startas för att få av den av kärran...

Visa respekt mot varandra oavsett det handlar om Hund eller Motorsport.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

Det verkar som att det tryter med hänsyn på många olika ställen? :wideeyed:
 
Toppen