Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Rullstolar och Permobiler räknas som gående. Även "fyrhjulingar" får rörelsehindrade köra där man får gå. Möjligen med speciella regler, är lite dåligt uppdaterad.Elcyklar har bara en hjälpmotor om jag fattat det rätt.Hur blir det då med en eldriven rullstol eller en permobil?
Jag tycker man borde förbjuda all cykling i naturen, man ser så många sönderkörda stigar när man är ute och springer i skogen.
Även eldrivna rullstolar, permobiler och fyrhjulingar för rörelsehindrade är ”motoriserade transportmedel” så dom är rimligen inte heller ok att använda när man nyttjar allemansrätten.
Enligt Naturvårdsverkets förtydligande så spelar det ingen roll hur saker klassas i lagen om vägtrafikdefinitioner.
I praktiken är det väl egentligen inget problem då jag inte tror att någon skulle få för sig att anmäla en rörelsehindrad elrullstolsförare som är ute och rör sig i naturen.