• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det någonsom har testat denna produkt?

F

F.d. 11846

Guest
Är det någon som har destat denna ptodukt ?
trans.gif
HEM
KONTAKT
NYHETERPRODUKTERNEDLADDNINGARKONTAKTPRESSHITTA ÅTERFÖRSÄLJAREDIKTERINGSSYSTEM
TVDIGITALA MOTTAGAREDVDHIFIAUDIOCITY LINETELEFONIDIKTERINGSSYSTEMMANUALER

TV





SÖK









9083119.jpg



DTR 1560 Micro
logo_layer.gif





DTR 1560 Micro


9067228.gif





Zoom
button_datatable.gif
Data Table




DTR 1560 Micro Sensationellt liten digital markmottagare som sätts in direkt i TV:ns scart-uttag. Tack vare litenheten tar den minimal plats t ex bakom en platt TV i köket eller sovrummet. 12V-drift gör den också perfekt för båten eller husvagnen.
  • Digitalt TV-system DVB-T
  • Mottagning av de fria marksända kanalerna SVT1, SVT2, SVT 24, TV4 och Barnkanalen/ Kunskapskanalen
  • Elektronisk programguide, nuvarande/ nästa program, programinformation och översikt av flera dagar framåt
  • Menyer på 10 språk inklusive svenska och finska
  • Grundig systemfjärrkontroll, även för TV och DVD
  • Kan drivas med 12 V
  • 5 V för drift av aktiv antenn
  • Snabb Text-TV
  • Anslutningar; scart, 12 V in, IR-sensor in, antenn in
  • Tillbehör; nätadapter 230/12 V, hane-till-hona scartadapter, IR-sensorkabel
  • Mått ca (BxHxD): 10x2,5x7,5 cm
  • Färg: Silver

Technical specifications without guarantee. Subject to availability.






 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

Har inte testat men tittade på den i en Expert butik.
Har ingen TV i husbilen, och vet att det kommer under året TV med digitalmottagare. Dustin har ju Sony- modeller på ingång.
Behöver då inte den där digitaltillsatsen du beskriver.
Men har man allaredan en analog TV-mottagare så är det ett bra altenativ som dessutom går på 12v.
Hälsningar gert8
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

Hej, Fralle

Just den modellen har jag inte testat, men däremot en liknande tingest - röd som ligger i husbilen just nu, men jag tror den heter Anysee som kopplas till USB porten på min bärbara i husbilsgarderoben.
Den är liten och kompakt och behöver ingen egen 12 volt utan tar denna från USBporten.
Den har även kortfack för Boxerkort om man även vill kolla på betalkanaler.

Har även en bra fjärrkontroll samt möjlighet att spela in program på disken för senare tittning.

Tror att vi köpte den på SIBA för ca 1400:-
Den fungerar bra tycker vi - tom bättre än den som är inne i huset, om man jämför när husbilen står på garageuppfarten.

Denna har en liten kabel som medföljer mellan burken o USB. Kan vara bättre med en kabel emellan för att inte riskera att kontakten bryts sönder.

Viktigt oxå att du kan ansluta en extern antenn med vanligt antennkontakt.
Vi har testat en billigare variant med en egen antennanslutning och ett speciellt antennspröt, men det vara bara skräp. Dålig känslighet, dvs ingen bild.

Oj, här kommer ett tillägg:
Till den bärbara har vi naturligtvis en vanlig extern PC-skärm - platt sak så att man kan se bilden i bilen - inte behöva sitta inne i garderoben.

Lycka till
Dag
 
Senast redigerad av en moderator:

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

Jag har en sådan sedan våren -06 och den fungerar perfekt, jag har en 15"platt Tv och digitalboxen får inte plats direkt i scartkontakten för då går det inte att sätta i srömförsörnings kablen den tar då i plattan som Tv.n sitter fast på ,men det är inga problem för det finns en kort scartkabal med i förpackningen, sedan finns det ett "öga" som man fäster på framsidan av Tv.n för att få kontakt med fjärrkontrollen.

:mcride: Hälsningar 37 an



DTR 1560 Micro
logo_layer.gif





DTR 1560 Micro


9067228.gif





Zoom
button_datatable.gif
Data Table




DTR 1560 Micro Sensationellt liten digital markmottagare som sätts in direkt i TV:ns scart-uttag. Tack vare litenheten tar den minimal plats t ex bakom en platt TV i köket eller sovrummet. 12V-drift gör den också perfekt för båten eller husvagnen.
  • Digitalt TV-system DVB-T
  • Mottagning av de fria marksända kanalerna SVT1, SVT2, SVT 24, TV4 och Barnkanalen/ Kunskapskanalen
  • Elektronisk programguide, nuvarande/ nästa program, programinformation och översikt av flera dagar framåt
  • Menyer på 10 språk inklusive svenska och finska
  • Grundig systemfjärrkontroll, även för TV och DVD
  • Kan drivas med 12 V
  • 5 V för drift av aktiv antenn
  • Snabb Text-TV
  • Anslutningar; scart, 12 V in, IR-sensor in, antenn in
  • Tillbehör; nätadapter 230/12 V, hane-till-hona scartadapter, IR-sensorkabel
  • Mått ca (BxHxD): 10x2,5x7,5 cm
  • Färg: Silver
Technical specifications without guarantee. Subject to availability.







[/quote]
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

Hej Jan Åke !

Vilken sorts antenn använder du till den ? det går väl inte att använda betalkort för att få
fler kanaler , eller ?
Mvh.
 

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

Hej jag använder den "vanliga " antennen som sitter orignalmonterad på vår Kabe
Det finns ingen kortplats på denna modellen men jag har hört ryktesvägen att det skall komma en med kortplats.
Hälsn 37an.
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Är det någonsom har testat denna produkt?

här är den variant jag använder, mottagaren går tll usbport o antennen är inte större än pinnen. funkar jättebra till alla fria dig.kanaler, även utländska.
 

Bilagor

  • tv.JPG
    tv.JPG
    17 KB · Visningar: 358
Toppen