• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är alla motorcyklister brottslingar?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Nä, jag skojar bara! Det är tillräcklig fart i "Är alla långtradarchaufförer brottslingar"! De verbala smockorna dallrar i cyberrymden!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25279

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

:D:D:D:D Den satt klockrent!!!

/Ljungberg

ps. Kan man åka dit för misshandel via nätet????
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

En del av dem är det, särskilt de som har "Hells Angels" eller "Bandidos" på västen.
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Ajaj, nu är det bäst att vi håller oss på mattan, annars kommer...........:(
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Lägg ner, lägg ner, jag orkar inte mera ikväll!

Jappe
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Motorcyklisterna, inte alla men många av dom tillhör också en grupp trafikanter som anser att dom står över lagen! Inte bara när det gäller hastighet utan också när det gäller bullernivå!

Jappe
Jappe, jag stöttar dig ofta men motorcyklarna får du allt ge f-n i, där går gränsen. Där handlar det verkligen om frihet på liv och död men de som dör av gör det utan att ta andra med sig - de som överlever blir sedan bra fordonsförare = överlevare.

Tänk bara på den vackra musiken/friheten av ett uppsågat kopparrör när det begav sig på 50-talet, ingen mobiltelefon behövdes för att tala om att jag kommer om en halvtimme, det hördes.
Samma dag som 50 km/h infördes i tätort "klockades" jag på en "flämt" till 86 km/h i all vänskaplighet av polisen, det var lika med topphastigheten på den cykeln..
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Jag har också haft flera motorcyklar! Jag klarade mig utan skador men när jag hade en Vespa GS, då fick jag många blessyrer! Jag lyckades göra en salto mortale baklänges på en sådan en gång! Scooters körs inte på samma sätt som motorcyklar!

Jappe
 
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Nä, jag skojar bara! Det är tillräcklig fart i "Är alla långtradarchaufförer brottslingar"! De verbala smockorna dallrar i cyberrymden!

Jappe

Nu har alla sakargument fallit så nu börjar det med en massa andra saker typ Hells Angels.
Dom har säkert ingen av er haft med att göra eller????????????
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Vi får nog hämta andan lite nu och öppnar en kall.:)
Det brakar säkert igång med något annat snart

Typ, "Kan kvinnor verkligen köra husbil?"
eller "Skall man låta hunden få lyfta benet mot grannens däck??"
eller varför inte: Varför dricker alla h-b:s öl"

Väl mött i nästa dust.;)

/Ljungberg
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Vi får nog hämta andan lite nu och öppnar en kall.:)
Det brakar säkert igång med något annat snart

Typ, "Kan kvinnor verkligen köra husbil?"
eller "Skall man låta hunden få lyfta benet mot grannens däck??"
eller varför inte: Varför dricker alla h-b:s öl"

Väl mött i nästa dust.;)

/Ljungberg

Nu dustar vi inte mera.
Ta en eller ett par kalla bira, förutsätter att du inte skall köra bil. Brottsligt du vet......
Ha en trevlig kväll
älsningar Bror
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Det finns en del balanskonstnärer också,en åkte om oss i onsdags i Falun,på kringleden efter Lugnets skidstadio mot Korsnäs,efter en rondell där det blir 90 km,såg en mc i backspegeln på omkörning och på BAKHJULET fortsatte så tills han försvann bortom nästa kurva,suverän balans.
På Cypern Aja Napa sågs en knutte som vid inbromsning vid trafikljus och övergångsställen alltid hade bakhjulet en 1/2 m,upp i luften och vid start på bakhjulet till nästa stopp.
Bernt
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

På samma sätt som det finns en lag om hastighet fins det väl en lag om max buller (db). Det verkar ju lite konstigt att man i en annan tråd spyr galla över yrkestrafikanternas hastighetsöverträdelser och nämner LAGEN, LAGEN, BROTT BROTT........... Helt plötsligt förskönar användandet av raka rör på hojarna.

Det är väl också ett brott i lagens mening som polisen ser mellan fingrarna på????

På Falkenbergs motorbana blir man svartflaggad om mc:n låter förmycket, men på allmän väg får det yla och puttra hur som helst.

Mvh, Peter:aja:.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

På samma sätt som det finns en lag om hastighet fins det väl en lag om max buller (db).

På Falkenbergs motorbana blir man svartflaggad om mc:n låter förmycket, men på allmän väg får det yla och puttra hur som helst.

Mvh, Peter:aja:.

Ja, finns det någon lag om högsta bullernivå för motorcyklar mätt i decibel eller får det "yla och puttra hur som helst". Någon som vet?

Jappe
 
B

Boxer

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Ja, finns det någon lag om högsta bullernivå för motorcyklar mätt i decibel eller får det "yla och puttra hur som helst". Någon som vet?

Jappe

Lagen är lika för bil och mc, max 103 db. På nyare fordon gäller det som står i regestreringsbeviset, står det 80 db så får den inte låta mer än 80 db.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Är alla motorcyklister brottslingar?

Du märker vilka som är vem när du är ute och åker. (Dom hälsar inte) Finns två alternativ till det. 1. Annan yrkesutövning. 2. Törs inte släppa styret pga av tvivelaktig väghållning.
 
Toppen