• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

F

F.d. 9878

Guest
Hej alla husbils älskare!

Nu är vi äntligen glada ägare till en ny husbil Büstner 747-2 -04. Vår gamla Adriatik 650 SP -06 blev totalkvaddad när taket rasade in där vi hade den vinterförvarad. Så efter flera månaders letande är vi äntligen lyckliga ägare till en ny. Test turen blir troligtvis till helgen. Vi har ett litet problem som ni kanske kan hjälpa till med. Bilen är importerad från tyskland så beskrivningen hjälper oss inte mycket. Idag går spillvattnet ut via en slang. Vårt problem är att vi inte hittar kranen där man ställer om spillvattnet så att det kommer till tanken istället.

Någon som kan hjälpa mig??

mvh
Anette :wink:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Grattis till nya husbilen hoppas ni får många fina resor med den.
Vi väntar ännu på vår som förhoppningsvis kommer in om 2 veckor.
Kan tyvärr inte hjälpa er med problemet att hitta kranen.
Men det kommer nog svar om det snart så mycket kunskap som det finns
i HBK så lär det inte dröja länge.
Ha det gott i fina sommar vädret.
MVH Gunilla :bye::bye:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Sitter ikke den slangen på utløpet av gråvannstanken, tror det var en sli jeg så med ca. 1m slange festet på kranen ut av tanken og med et feste under skjørtet på bilen. Prøv kranen ut av tanken!
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

På min HYMER sitter en kran under nedersta lådan i köket. Man får dra ut lådan och lyfta lite för att nå kranen. Är troligen till för att inte fylla tanken vid kyla.
 
F

F.d. 15298

Guest
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Hej på dej
Du har men största sannolikhet kranen för tömning av tanken öppen
Men om du öppnar sidoluckan där batterier och elblock sitter så finns det en stor röd spak direkt till höger, för den åt sidan så stängs det av
Så är dte på våran i allafall även om den är några år äldre
Har du mera så här av dej

Hälsningar Tommy
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Hej,

Grattis till en mkt fin husbil!! Har en likadan från -03 och är mycket nöjd! Man tömmer spillvattentanken genom att öppna en ventil som sitter vid bodelsbatterierna (luckan närmast förardörren). Det kan ju vara så att ventilen står i öppet läge för luftning/vinterförvaring. Då blir ju effekten densamma, dvs spillvattnet går rakt igenom tanken och ut på marken (slangen för spillvatten går ut nära avgasröret på vänster sida). Värt att kolla!:wink:

/Henrik
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Sorry Tommy,:eek:

Såg inte ditt svar, men nu är vi två som är inne på samma linje!

/Henrik
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Grattis till en kanonbil.Jag har en likadan fast -03:a .Gott om plats,mycket bra lastvikt,går som ett strykjärn på vägen.Om du har problem eller vill veta något om modellen eller ideer om installation av nån utrustning kan du alltid kontakta mig.
Glöm inte att bli medlem så du får full tillgång till den eminenta husbilsklubben.
//Lars
:yes:
 
Senast ändrad:

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen ny husbil Büstner 747-2 -04

Inget fel på den bilen

Och som dom säger tidigare i tråden så sitter avstängningen i batteriskåpet
Ville bara synas i 747-2 tråd :)
 
Toppen