• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen införskaffat första husbilen !

F

F.d. 53165

Guest
Hej, jaha då var det äntligen klart ! den står på uppfarten.
Var och hämtade en Solifer 696 i Svedala (Malmö) igår, så premiärturen på 65 mil gick helt klart över förväntan !
Så här långt jätte nöjd.
Då detta är våran första husbil så kommer jag nog komma med en hel del frågor på detta forum framöver, tack för att ni finns.
/Per i Täby
(Ska se om jag lyckas få in någon bild framöver)
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Äntligen införskaffat första husbilen !

Välkommen i klubben!
Fråga på du, snart kommer du att märka hur många trevliga och hjälpsamma medlemmar det finns i vårt gäng.

Lycka till med det nya extrahemmet. En kort helg i Sverige, en lång semester över gränsen. Husbilen kommer att ta er till platser ni aldrig besökt och till ständigt nya intryck.

Kör försiktigt och, som sagt, välkomna!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen införskaffat första husbilen !

Ja välkommen till en fantastisk klubb och kunskapsbank. Här får man lära sig allt om husbil ,fina platser och får massor av nya idéer. Tror inte att vi gått från husvagn till husbil lika lätt om vi inte varit med i HBK. Så många frågor spm vi fått svar på inom bara några minuter. Det har varit helt ovärdeligt för oss. För att inte tala om alla nya vänner vi fått. Lycka till med husbilen.
MVH Gunilla & Rolf:bye::bye::mh4:
 
F

F.d. 55479

Guest
Sv: Äntligen införskaffat första husbilen !

Hejsan,
Ja, vi är också nyblivna husbilsägare (5 dagar sedan) och ser med stor förväntan fram emot första husbilssäsongen med vår Eura Mobil 576. I helgen klistrade vi på de fina klubbdekalerna och var ute på vår första övernattning.
Allt fungerade över förväntan - när man väl lärt sig hur. Mycke nya reglage m.m. blir det ju ... :)

Stort tack till alla som bidrar men kunskap i denna klubb. Ovärderligt för nybörjare som oss. Hoppas kunna ge lite tillbaka så småningom.

Härlig HB-sommar önskar vi alla klubbkollegor
 
F

F.d. 53165

Guest
Sv: Äntligen införskaffat första husbilen !

Stort tack för all positiv respons.....
Planerar för en junfrutur till västkusten till helgen.
Trevlig sommar och kör försiktigt därute :)
 
Toppen