• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen har vi bestämt oss!

F

F.d. 26649

Guest
Hej alla husbils åkare!

Jag har länge snokat om kring här på sidorna och sugit åt mig så mycket kunskap jag kan av alla trådar och inlägg. Nu har vi äntligen bestämt oss, i slutet av mars åker vi och hämtar vår första husbil. Det blev en Knaus Boxstar från -04

Nu till min fråga, vi skulle få en ordentlig genomgång av firman när vi hämtar den, men är det något särskilt vi ska tänka på att fråga/tar reda på hur det fungerar?
Vi är som sagt helt gröna när det gäller husbilar.

/Annte (och Atida)
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

Ta med kamera och ev bandspelare.
Helst videokamera!
Å skriva å fråga å kryp å titta å fråga mera å ....
Vis av 2 egna köp - det går inte att komma ihåg allt. :)
Lycka till med er Boxstar!
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

kolla sevicboken , kolla kamrembyte ska göras var 4 år eller efter antal mil kolla i instruktinsboken vad som gäller,fukttesta, kolla avg system,o ev rost ,frambalken under kylaren brukar vara utsatt, på fiatchassin ,motorservis, bromskivor fram, ev kolla med tidaigare ägare, lycka till
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

Förutom det Lars o Margareta skriver så tycker vi att ni ska testköra både värme/varmvatten och kylskåp- Basala grejor som bör fungera.

Lycka till med BoxStar:en önskar vi som är nöjda BoxStar-ägare!
 
F

F.d. 25182

Guest
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

Jeg pleier alltid ta første natt utenfor butikken eller i umiddelbar nærhet. Det er alltid spørsmål som dukker opp fram mot neste dag.
Og da er det greit at forhandleren er der, - kanskje var det også noe av utstyret som ikke virket................!!
 
F

F.d. 26649

Guest
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

Som ni säger man skulle väl nästan ha med video kamera för att komma ihåg alla grejer.
Men jag har fått ett halvårs garanti på husbilsdelen, och de ska ha in den på verkstan och gå igenom allt innan leverans, så borde inte behöva oroa mig för värmaren och kylskåp mm. Men själv klar ska det kollas så att fungerar som det ska.

Så får väll hoppas allt går vägen, och har jag glömt hur nått fungerar när jag kommer hem har ju alltid er att fråga :)
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

Hej!

Här är lite tips på leveranskontroll. Allt beror på vad bilen har för utrustning så jag skriver så här.

Utrustning: Kolla att all utrustning och tillbehör finns med. Inget ska saknas vid leverans.

Funktion: Kolla att allt fungerar och är helt o snyggt. Laddning, Kylen (gas, 230V, 12V) Alla spisplattor, Ugn, Färskvattensystemet. Alla kranar inget läckage. Värmesystemet, Markisen vevas ut, Radio, TV med mera...........

För draglinan så gäller samma som när man köper bil.

Jag gjorde en lite checklista en gång som jag skickar med.

Lycka till.
 

Bilagor

  • Checklista.xls
    19 KB · Visningar: 83

smocken

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen har vi bestämt oss!

HEJ!
DET ENKLASTE OCH BÄSTA SÄTTET ÄR NÄR MAN KÖPER BEG.,ATT FÅ MED INSTRUKTIONSBOKEN NÄR KÖPET ÄR KLART. VID NY KÖP SKICKA INSTRUKTIONSBOKEN UT TILL KUNDEN CA TVÅVECKOR FÖRE LEVERANS.
DU HINNER DÅ FUNDERA OCH FÖRSTÅ DET MEKEN ELLER SÄJAREN INFOREMERAR. KAN ÄVEN STÄLLA FRÅGOR OM DET SOM VERKAR LITE KLURIGT.
TESTAT DETTA, ÄR KANON.

UNO LARSSON
SKRÄPET HÄLSAR
 
Toppen