• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ändringsintyg vid registreringsbesiktning

F

F.d. 14324

Guest
Jag bokade en tid för registreringsbesiktning till min alldeles nästan nya inte riktigt färdiga mb sprinter idag.
I min glädje och lycka över att bara fått en tid bokad så var jag lite disträ och inte helt samlad när tjejen talade om för mig att jag skulle skriva ett "Ändringsintyg" och ta med mig det.

Javisst svarade jag, inga problem det fixar jag.....

Nu när ivern och lyckan över denna bokade tid fått sjunka in så ställer jag mig frågorna:
Vad är detta för intyg?
Hur ska det se ut?
Ska jag författa en bok tjock som bibeln eller räcker det med några kråkor på ett papper?
Vad är viktigt att få med och vad är oviktigt?
????:confused:

Är det någon här som blivit tvingad att skriva ett sånt här intyg så får du gärna dela med dig av dina erfarenheter för jag sitter med ett tomt papper (nja, tom skärm) och försöker få till nåt.

mvh jocke
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Ändringsintyg vid registreringsbesiktning

Hej. Enklast är ju att ringa Bilprovningen och fråga vilka uppgifter dom vill ha, kanske har dom en mall som du kan använda.

// Stig
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ändringsintyg vid registreringsbesiktning

Jo, den tanken har slagit mig men jag kommer inte ända fram till de som har kunskapen och behörigheten att registrera via telefon.

mvh jocke
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Ändringsintyg vid registreringsbesiktning

Jag gjorde en reg.besiktning när jag monterade drag på husbilen,då skulle jag skriva på ett
A4 reg.nr,chassie.nr och vad jag gjort för ändringar på husbilen.
Det var allt.
Arne.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ändringsintyg vid registreringsbesiktning

Tackar, då är det nog inte så krångligt.
Det blir en del att skriva eftersom jag bygger om ett skåp till husbil men om jag spaltar upp rad efter rad lite snyggt så får de läsa så länge de orkar.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Senast redigerad av en moderator:
Toppen