lars o margareta
FD HBK Medlem
Sv: Ändring i försäkring på Hb...
står i inlägget LF= länsförsäkringar!!!!!
Vilket bolag gäller det ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket bolag gäller det ?
Hej
Har haft samma HB försäkring tidigare men det påstods att detta gäller bara Länsförs i älvsborg, inte övriga Lf bolag i andra län.
Kravet för att förs skulle gälla var att den som körde fordonet skulle vara skriven på samma adress som förs tagaren.
Frågade vad som gällde när man lämnar bilen på verkstad,provkörning etc.
Fick då uppge vilken verkstad det gällde o fick då tillstånd att deras personal fick köra fordonet,( om jag inte fått detta tillstånd,hade verkstaden vart tvungna att medföra saluvagnsplåt dvs grönplåt vid provkörning för att förs skulle gälla fullt ut).
Tror ni jag har bytt förs bolag? JAPP.
Numera Folksams Husbilsklubbsförs, bättre villkor o 1100kr mindre årspremie.
Ha en bra helg
Hejs från ett mulet Apelviken
Claes 105
Oj vad hade du för prieme innan ?
Jag betalr 251 kr i månaden och vill jag låna ut den till brosan eller hyra den till grannen kostar det runt 360 i månaden.
TYcker att det var ett bra pris .
Hej
Verkar som att du fått ett bra pris, men kolla villkoren.Utgår ifrån att du har helförsäkring.
Jag kunde inte få vägassistans pga att det var en"husbil" även om den var PB regad.
Premien för mig var 6500:-/år, och blev med HBK förs 5400:-/år inkl vägassistans.
Hejs
Claes 105