• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Älskade vårvinter!!

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Älskade vårvinter!!

OK på vad sätt då?
Här skriver Bäckman om en fin upplevelse som han haft, och genast då kommer en sur kommentar från Jappe om det olämpliga i att "skita ner naturen" genom att köra snöskoter istället för att åka skidor,
På vad sätt har då tråden "spårat ur" när kritikern får på näbben?

Det var det jag menade trådskaparen skriver en fin skildring ,sen spårar det ur.

F

F.d. 9344

Guest

Lugn nu..... Alla som känner Jappe vet att han nu som miljövän just skrivit på för en Euro5 bil och känner sig kluven eftersom snart Euro6 kommer:D

OK det som förvånar mig är att denne Jeppe överhuvudtaget "skrivit på" om något fordon överhuvudtaget av den enkla aledningen att det per deffinition inte finns något som kan kallas "Miljöfordon" inte ens Häst och vagn för Hästen fiser och släpper då ut avgaser:)

Jag tror att det nu är dax att sluta tramset om att vi människor förstör och ändrar klimatet.
Kanske till viss del, men vi har haft Istid och Medlhavsklmat här i Norden.
På Bronsåldern Medelhavsklimat och den dagen någon förklarar för mig vad Stenåldersfolken släppte ut som så radikalt förändrade klimatet här i norr så skall jag tro på "naturtalibarnernas" sagor.:wideeyed:

F

F.d. 9344

Guest

OK lassewalle då förstår jag ditt inlägg, och, ja jag håller med dig:)

F

F.d. 9344

Guest

Jag tror jag ska ta en tur till Boden för att kolla om det kan vara något för mig!

Jappe

Jaha där ser man, Än är Jappe i södra Europa för att sedan åka till Boden samtigt som Jappe anser att man inte skall släppa ut avgaser i naturen.
Har möjligen Jappe funnit något sätt att förflytta sin HB utan att förbruka bränsle:confused:

Jag är övertygad om att om Jappe kan delge oss övriga okunniga om hur detta går till så kommer nog Jappe att kandidera till ett Nobelpris i fysik :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Solen är tillbaka och vårvintern är här, den vackraste årstiden!
Min kompis Lasse kom förbi runt 8:30 och vi for på en skotersväng när solen steg upp.
-17 vindstilla och solsken, en perfekt dag!
Det turer som dennna föder drömmar om en fullt fungerande vinterhusbil med minst 2 tons dragförmåga.
Tänk att vakna upp i fjällvärlden och ta en tur liknade denna på morgonen.
Men jag ska inte klaga, det är fint nog att åka skoter även här hemma.

Hej!

Otroligt tråkigt att se hur en vissa förstör en tråd. Kan ni inte hålla kä.... och läsa i en annan tråd istället.

Stort tack till trådskaparen Bäckmark för dina fina bilder och din entusiasm för en vacker natur. :) :) :)

F

F.d. 9344

Guest

Då har jag förstått en sak. PÅ HB-forum skall man inte gå i "klinch" med någon, avsett vad en nicken skriver. Ber om ursäkt om jag blivit f.bannad på de/den som kritiserar att någon använder ett fordon med fosilt bränsle samtigt som vedebörande skriver om sina vida resor i Europa. Det anser jag vara falskt.

Men är det så att detta forum endast är till för "Vi lider med er" och att klia vissa på ryggen så OK då är det väl så, men inte min melodi skall ni veta.
Jag står för mna åsikter fel eller inte men så är det. har jag fel så är jag inte sämre an att jag kan ta åt mig det.

Visa mig ett enda inlägg av ex. Jappe där denne/a nick ödmjukt skrivit att dennes/a åsikt varit fel, eller möjligen fel skrivet?

För mig är dessa Naturtalibaner ett rött skynke, som anser att alla andra men inte jag skall göra si och så.

En fd. partiledare för MP ex. som flög varje vackoslut från Stockholm till sin älskare i Helsingfors istället för att ta färjan för att "spara några timmar" samtigit som hon propagerade för hur flyget skitade ner vår natur.

Vad är det om inte hyckleri:swoon:

F

F.d. 55374

Guest

Svårt att förstå Jappe som åker ut i Europa
när han bara har sett halva sitt eget land.
Lite utanför ämnet.
Tommy R

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Eftersom tråden ändå alldeles spårat ur.

Kan jag få be om att slippa skällsord som "miljötaliban", "miljönissar" och detta "PK" som hör hemma i extremistkretsar och som jag nog tycker bör få stanna exemplelvis på Facebook och inte besudla vårt trivsamma forum.

Att Jappe ofta är lite provocerande får man leva med. Jag har själv haft åtskilliga duster med honom, men han brukar visa gott humör och, framförallt, han är mottaglig för rationella argument och sakskäl och den planen lämnar man helt när man förfaller till det språkbruk som vi sett i denna tråd.

aake

Redigerat stavfel

Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest

Varför skall allt som Jappe skriver vara OK,bara lite
provocerande. Medan vissa andras inlägg enl aake skall
klassas åt extremist hållet.
Tommy R

F

F.d. 9344

Guest

aake.

Om du anser att benämningen PK hör till extremisters ordföråd ja då lär vi ha en jäkla massa extremister både bland "vanligt folk" och Journalister. PK står som du vet för Politiskt korrekt och det används oftast i både nyhetersändningar och annat media när någon råkar göra ett utalnade som inte för stunder är just politiskt korrekt.

Vad menas då med Naturtaliban? Ja det vet nog du också det är oftas en person som fanatiskt tror att människan är Jordens största fiende.
Dessutom så förbehåller jag mig rätten att utan fråga någon annan att använda dessa beteckningar. Anser Webbmaster (Admin) för detta forum att det är fel så lär mina inlägg tas bort av denna/a.

Min skarpa ton mot Jeppe i detta beror helt på att Jeppe tydligen anser att där Jeppe inte vistas där skall ingen annan heller få göra det som Jeppe gör där han vistas och kör omkring.
Allt enligt dessa sk. natur/miljötillvända personers sätt att resonera. Alla andra skall avstå men inte jag för jag behöver ju bil, jag berhöver få det jag beställt fort.

Tack för ordet

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vingen

Visst må du få ha rätten att bli förbannad och visst är Jappe nog så ofta inkonsekvent, men man får ta det det onda med det goda. Men det gynnar nog samvaron här om man håller igen lite på de hetaste känslorna.
Nu får ni debattera i fred, jag blir borta på fiske i Tröndelag till nästa helg. Många lättillgängliga rödingvatten för den som händelsevis råkar vara utan skoter.

aake

F

F.d. 9344

Guest

Inte utan att jag nu blir lite avudsjuk på dig aake. Åka på fiske i Tönderlag, Norge:)
Hamnar du norr eller söder om Trondheim?

Har själv varit uppe ett par gånger i Nordli men det är många år sedan nu.
Men i Laxviken har jag både jagat och fiskat, underbara trakter där det också åks friskt med snöskoter när det ges tillfälle:)

Ja ibland svallar känslorna över och särskilt när någon snutförnufftigt skall hoppa på ett inlägg som var så fint och med så vackra bilder.
Sedan kanske jag inte var på bästa humör när jag skrev det förra inlägget.
Precis hemkommen från skogen och ungtiken uppförde sig inte som förvänt i harlöpan:)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vingen

Till Fosen, halvön som avgränsar Trondheimsfjorden mot norr och väst. Flera fina vatten där. Rapport kommer!

aake

F

F.d. 9344

Guest

Då vet jag nog vart du skall åka Forsen där ligger eller snarare sagt låg ett Pappersbruk som tillverkade pappersmassa, har varit där ett par gånger om det är det Forsen som ligger norr om Trodheim nästan uppe vid Steinkier.
Då blir det väl att "fiska i djupa vatten":) såvida du inte skall fiska i insjöar där?

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Vingen

Till Fosen, halvön som avgränsar Trondheimsfjorden mot norr och väst. Flera fina vatten där. Rapport kommer!

aake

Fina bilder från Bäckmark...
påminner mig om norra Hälsingland där vi håller till emellanåt.

Fina fiskevatten...Nu är vi inne på intressanta saker tycker jag.
Vill tipsa om laxöring/lax fisket i Björa ett biflöde till Namsen.
Det har tagits Lax i Björa som har en egen stam korta å tjocka på över 30kg.
Har man tur så så ska det vara gott om vatten och då får man se laxen hoppa som tokar vid bron över älven.
Bästa fisket mitten maj...och fram till midsommar. Inte tokdyrt heller bara man löst statliga årskortet.
Campen vi har bott på ligger här, gräs yta med el o vatten...

Long : 11.9919 E (11° 59' 31'' E)
Lat : 64.50459 N (64° 30' 17'' N)

Bosse

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vingen

Men nu handlar det om öring och röding. Fosen (inte Forsen) är en stor halvö med många sjöar, där jag har ett par favoriter sedan många år. Se denna länk för översikt: Innlandsfiske - Fantastiske Fosen

aake

Toppen