• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Älg o åter älg.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Såg igår ca 10 älgar på markerna runt där vi bor och ca 5 vildsvin, grannen ringde o sa att det var många älgar så jag ut som en skott spolning vid 22,30 bilden som är jättegryning är det svin på blev bara svarta fläckar men grannen hade en kikare o såg det. Så ikväll tar jag bilen tidigare så jag får se dom kommaut ur skogen och de flesta var tjurar. Här har det för övrigt varit dåligt med älg ngr år. Kul när man har köpt nya fotoprylar men mellanringen får nog stanna hemma i mörkret.


svin 057.JPG

svin 067.JPG

svin 069.JPG

svin 074.JPG

svin 103.JPG
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Älg o åter älg.

Väldigt fin bild!!
Ngt måste man ju få när man sitter i sin bil i 2,5 timme för att vänta på älg förövrigt såg grannen 16 st i förrgår och andra har sett 22 st.
Och igår uteblev dom helt och hållet:swoon:.
Tog med min lille kamera så jag även skulle få med många på en gång.
Ja så är det nu skall det skjutsas till flyget så Gustav får lite ledigt för han gräver på dagarna. Och det har varit svettigt att lasta lastbil o 3 traktorer;).


rådjur 009.JPG
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Älg o åter älg.

Här kommer fyra på ett bräde. Vet ej, men troligen var det dax att låta kalvarna sköta sin egen framtida försörjing för de mindre blev ideligen bortjagade.
 

Bilagor

  • Älgar 01.jpg
    Älgar 01.jpg
    314,6 KB · Visningar: 3

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Älg o åter älg.

Igår var det 3 älgar på plats men dessa bilder är en vecka gamla, för en gångs skull så kom de ur skogen när det fortfarande ljust.
När Zimba och jag gick igår kväll var det ett jäklans liv på dom kan tänka mig att det var hunden de inte tyckte om.
Ja nu så är rapsen över och då försvinner de säkert också./sus


div 142.JPG

div 123.JPG

div 125.JPG


 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Älg o åter älg.

Ikväll såg jag en älgko med vad jag tror är dubbelkalv vinden låg fel men i morgon kväll skall jag gömma mig så jag får bilder som ej är suddiga o gryniga.
Rådjuret fotade jag med helt fel inställning vi stod öga mot öga, kolsvarta blev de första bilderna ja man lär sig av misstagen o de tar väl aldrig slut.


natur 061.JPG

natur 070.JPG

natur 088.JPG
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Älg o åter älg.

Här en några år gammal fixeringsbild. Från Kroppefjäll i Dalsland i början av oktober. En liggande tjur till höger och en stående ko tämligen väl dold till vänster. Inte ofta man får se vuxen älg liggande. Djuren har mig under skarp observation. Tyvärr hade jag endast med mig en något primitiv fickkkamera.
aake

CIMG0008.JPG
 
Toppen