Hej, vill dela med mig av erfarenhet av TB BIL i Norrköping. Har en HB, IVECO till vilken en reservdel behövs. Nämligen, en hydralslang till bromsreduceringsarmen tror jag det kallas. Min förhoppning, var att TB BIL som är General Agent för IVECO (tror jag) skulle betrakta kunder som kunder.
Hydralslang skulle komma 7 juli enl TB Bil. När det blev 7 Juli, så ringde jag undrade vad som hade hänt. Personen på "reservdelar" var inte så intresserad av att tala om detta. Varför vet jag inte. Men efter tjat, fick jag veta att den skulle komma 14 juli..eller skickas (med en ointresserad attityd).
Okey, idag är det 15 Juli, och jag ringde igen till "reservdelar" på TB BIL. Med samma bristande entusiasm sa han på "reservdelar" uttråkat att den kommer nog i veckan och om jag vill ha den snabbar så kunde jag ta flyget till Italien och hämta den själv !!! Det kallar jag TB BIL kundvård..
Tänkte, är detta sant ? TB BIL kan verkligen få en kund kännas sig som kund (IRONI) Vid det här laget, tänkte jag inte låta detta passera. Bad den ointresserade personen på "reservdelar" att koppla mig till Vd för TB BIL.
Vd för TB BIL bör ju vara intresserad av att kund skall behandlas som kund. Kan tyckas en naiv inställning. Men ..men. Fick till slut äran "audiens" via tele med TB BILs Vd.
Nu undrar ni säkert om han tyckte att en kund är kund och skall få bästa möjliga service..ha ha Nope.
Istället för att höra vad problemet bestog av, så var kunden--jag problemet ??? Förmodligen av att vara så korkad, eftersom jag vill veta när reservdelen skulle leveras. Tydligen en mycket orimlig begäran från min sida.
Insåg snabbt att jag hade hamnat i en "kafka" pjäs..eller som man säger "don't compete with an idiot, he'll drag you down on his level, and beat you on experience".
Fick även till livs från Vd på TB BIL att dom minsamm har 99,99% nöjda kunder..ha ha ha
Antar att jag inte räknades in i denna av TB BIL undersökning
Lyssnade med några verkstäder, för att höra deras erfarenhet av TB BIL i Norrköping..Dom bara skrattade och dom skrattade..
Ni undrar säkert, när kommer denna reservdel- Svaret ingen aning. Ska fixa med en annan leverantör..TB BIL i Norrköping är off-side
Vad vill jag med ovanstående klagolåt ? Enkelt, undvik TB BIL i NORRKÖPING så slipper ni problem.
Hydralslang skulle komma 7 juli enl TB Bil. När det blev 7 Juli, så ringde jag undrade vad som hade hänt. Personen på "reservdelar" var inte så intresserad av att tala om detta. Varför vet jag inte. Men efter tjat, fick jag veta att den skulle komma 14 juli..eller skickas (med en ointresserad attityd).
Okey, idag är det 15 Juli, och jag ringde igen till "reservdelar" på TB BIL. Med samma bristande entusiasm sa han på "reservdelar" uttråkat att den kommer nog i veckan och om jag vill ha den snabbar så kunde jag ta flyget till Italien och hämta den själv !!! Det kallar jag TB BIL kundvård..
Tänkte, är detta sant ? TB BIL kan verkligen få en kund kännas sig som kund (IRONI) Vid det här laget, tänkte jag inte låta detta passera. Bad den ointresserade personen på "reservdelar" att koppla mig till Vd för TB BIL.
Vd för TB BIL bör ju vara intresserad av att kund skall behandlas som kund. Kan tyckas en naiv inställning. Men ..men. Fick till slut äran "audiens" via tele med TB BILs Vd.
Nu undrar ni säkert om han tyckte att en kund är kund och skall få bästa möjliga service..ha ha Nope.
Istället för att höra vad problemet bestog av, så var kunden--jag problemet ??? Förmodligen av att vara så korkad, eftersom jag vill veta när reservdelen skulle leveras. Tydligen en mycket orimlig begäran från min sida.
Insåg snabbt att jag hade hamnat i en "kafka" pjäs..eller som man säger "don't compete with an idiot, he'll drag you down on his level, and beat you on experience".
Fick även till livs från Vd på TB BIL att dom minsamm har 99,99% nöjda kunder..ha ha ha
Antar att jag inte räknades in i denna av TB BIL undersökning
Lyssnade med några verkstäder, för att höra deras erfarenhet av TB BIL i Norrköping..Dom bara skrattade och dom skrattade..
Ni undrar säkert, när kommer denna reservdel- Svaret ingen aning. Ska fixa med en annan leverantör..TB BIL i Norrköping är off-side
Vad vill jag med ovanstående klagolåt ? Enkelt, undvik TB BIL i NORRKÖPING så slipper ni problem.
Senast ändrad: