Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.Håll i er. Nu kostar Diesel nästan 29 kr/L
I Finland med samma världsmarknadspris 22.45 kr/L
Undra vad det kan bero på
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.
30.5 % inblandning av bioprodukter, i huvudsak HV0100, gör svensk diesel DYR
Och lantbrukarna går på knäna av högt drivmedelspris.Dom som bor i storstäder och kan åka kollektivt struntar nog i hur vi andra har det men många måste pendla till sina jobb tills dom inser att det är bättre att stanna hemma
Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.En faktor till att diesel är dyrare i Sverige är att den svenska kronan har ett väldigt dåligt värde! Vi kanske ska införa euron i stället för kronan.
När vi var i Tyskland för ca en månad sedan så gav vi över 2 euro/ liter och då kostade en euro 10.80 kronor. Med de sagt så vill jag också ha billigare drivmedel!Men om man tar priset i många av våra grannländer som är i Euro och omvandlar till kronor blir ju priset ändå uppemot 8 kr lägre.....Så att kronan skulle göra att det svenska priset är så högt är bara ett svepskäl från vissa politiker liksom att det beror på Putin. I så fall skulle priset vara lika högt både I Finland, Danmark ,Norge ,Tyskland m.fl.
Det beror sannolikt på reduktionsplikten vi har.
30.5 % inblandning av bioprodukter, i huvudsak HV0100, gör svensk diesel DYR