F
F.d. 59082
Guest
Har en svårstartad 1.9TD -95 efter vinterförvaringen, men då den hoppar igång enkelt med startgas tänker jag att det bara kan vara glödningen som är knas.
Nu har jag såklart redan beställt nya stift, men tänkte ändå få mer på benen innan jag börjar riva.
Jag har ingen egentlig erfarenhet av diesel-meck och det kostar ju inget att fråga.
Hur funkar glödkretsen i denna motorn? Ligger det ström på hela tiden och i sådana fall borde jag kunna mäta upp att den kommer fram?
Vilken säkring hör till kretsen? Enda säkringsdosa jag hittar i bilen är i handskfacket där det sitter två 30A som inte är märkta, vilket relä hör till?
Något annat att tänka på?
Det vore ju förargligt att byta stift (tid och pengar) fast det egentliga felet är i en annan del av systemet.
Nu har jag såklart redan beställt nya stift, men tänkte ändå få mer på benen innan jag börjar riva.
Jag har ingen egentlig erfarenhet av diesel-meck och det kostar ju inget att fråga.
Hur funkar glödkretsen i denna motorn? Ligger det ström på hela tiden och i sådana fall borde jag kunna mäta upp att den kommer fram?
Vilken säkring hör till kretsen? Enda säkringsdosa jag hittar i bilen är i handskfacket där det sitter två 30A som inte är märkta, vilket relä hör till?
Något annat att tänka på?
Det vore ju förargligt att byta stift (tid och pengar) fast det egentliga felet är i en annan del av systemet.
Senast redigerad av en moderator: