Aha, jag skulle köpa en ny och bli av med problemet då jag tror det blir svårt att täta.Sidospår då:
Förgasarfot/packning till VW's HM motor är en 20 mm hög gummiklump med diverse ingjutna metallstycken i för stabilitet och att skruva förgasaren i. Hopplös konstruktion då hela förgasarens vikt sitter i den och svajjar, hoppar och vibrerar mest hela tiden som motorn är igång. Jag kan ta ett foto på de jag har liggandes under morgondagen, ena trasigare än den andra.
Med lite tur kanske det går att skrämma liv i en av dom, vulkande tejp på utsidan är givet, tyvärr så är dom inte direkt släta (snarare tvärt om), men det är ju knappast att det skadar.
Den ena är helt paj, den andra halvpaj och drar tjyvluft till den milda grad att bilen knappt går.
Veteranpickisen med läckande förgasarfot eller den 25 år gamla husbilen som har haft en läcka i taket?
Fö så ska en bra konstruktion ha gummi mellan förgasare och insugningsrör allt annat är fel.
Den dels isolerar förgasaren från värmen från motorn vilket ger ångblåsor och svårtstartad motorn när den är varm dels isolerar förgasaren från skakningar som får nålventilen att ej täta dvs förgasaren flödar.