Superhusbilsförsäkrig / CaravanClub

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Zagge, 13 September 2018.

1. Zagge

Zagge HBK Medlem

Kommun:
    Alingsås
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    18808
    Tecknade Superhusbilsförsäkringen i Juni -18.
    Fick ett pris på 6210 kr/året.
    Avställningsförsäkringen skulle kosta 1568 kr/året.

Allt bra så långt.
    Ställde av bilen och avställningsfakturan kom i "lådan", hoppsan nu var priset 2810 kr/året.

Skickat brev till Watercircles för att få en förklaring men tiden går inget svar.

Har någon annan råkat ut för liknande ?

:(:(

2. sacce

sacce HBK Medlem

Kommun:
    Hallstahammar
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    5502
    Jag har ...men den där förklarade dom att den är summan är av hela kostnaden från h-föfallidag som du har inkl.när bilen va påställd och om du har bilen avställd till nästa huvudförfalodag

lagerbrax gillar detta.
  3. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Jag har reagerat på samma sätt och fått förklarat att det är helårspremien utifrån hur du nyttjat bilen hittills och om den är avställd resten av året.

lagerbrax gillar detta.
  4. Zagge

Zagge HBK Medlem

Kommun:
    Alingsås
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    18808
    Tack för svar sannerligen luddigt svar, nåja får se vart vägen går

Vilda väster`n har återuppstått

Får jag samma "idiotsvar" som ni fått sägs försäkringen upp på huvudförfallodagen

5. Olof G

Olof G HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    12581
    Även jag har reagerat på detta när jag fick räkningen, kommer detta att bli så billigt i slutändan, mycket svårt att hålla kolla på kostnaden när man ställer av många gånger, försäkringsbolagen har svårt att uppdatera ,transportstyrelsen däremot justerar skatten omedelbart, hur svårt kan det vara.

Tommy-59 och Zagge gillar detta.
  6. GöranH

GöranH HBK Medlem

Kommun:
    Eskilstuna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    307
    Hur många dagars reseförsäkring har du där?

7. ingerbenny

ingerbenny HBK Medlem

Kommun:
    Strängnäs
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    11542
    Tecknade denna försäkring i början av april, och har än så länge "bara" diskuterat 3 gånger hur dom tar pengar från autogirot. Dom har varje gång fått vika sig. Min uppfattning är att dom inte vet hur dom ska ta betalt, alternativt att dom är för snabba att få pengar så dom inte hinner räkna rätt.
    Tilläggas kan att jag tog en offert på våra personbilar, och utan att jag gick vidare med dessa offerter så var båda bilarna försäkrade hos dom.

Zagge och Lariva2 gillar detta.
  8. Lariva2

Lariva2 HBK Medlem

Kommun:
    Västerås
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    10348
    Jag tycker precis som er andra,att det är aldeles för dåligt med information vad man betalar för. Har man autogiro, vilket är biligast, får man bara info vid starten sedan dras det bara och man ser inte för vad, eller vilken tid som avses..
    E-faktura kostar 10kr per månad, vilket man tycker borde vara självklart..

surtecruisers gillar detta.
  9. Esbjörn

Esbjörn HBK Ställplatsgrupp

Kommun:
    Osby
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2497
    Stirra inte blint på hur många dagar man får vara utomlands med försäkringen. Kolla resten av villkoren också! Kolla också höjningen vid nästa förfallodag!!

surtecruisers, Bumse och Zagge gillar detta.
  10. Håkan

Håkan HBK Hedersmedlem

Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    1
    I superhusbilsförsäkringen kan man ställa av husbilen även utomlands och bo i den. Därför ingår betydligt mer och den blir därför dyrare. Man får även omstart på 90 dagars reseförsäkring efter man varit hemma tex med flyg mer än 15 dagar. Jag har ett excelblad där jag kollat autogirodragningarna mot vad avtalet sa och jag ser inga avvikelser. Får se om ett par månader när huvudförfallodagen infaller om de ändrar premien.

Esbjörn och Tommy-59 gillar detta.
  11. Rolandn

Rolandn HBK Medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1589
    Jag fick två priser förklarade för mig när det gällde avställning.
    1 Om man använder husbilen att bo i undrr tiden, då är "Super husbilsdelen" aktiverad.
    2 Vill man inte ha den aktiverad då den är "normalt" avställd, då ska man ringa dem o säga ifrån, så får man en betydligt lägre premie vid avställning.

OBS Detta fick jag förklarat för mig när jag nyligen tecknade den och har ännu inte testat det i praktiken.

12. Tommy-59

Tommy-59 HBK Medlem

Kommun:
    Nässjö
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2475
    Så gör jag också, och under senaste året/åren stämmer det precis.

//Tommy

Livibil gillar detta.
  13. Tommy-59

Tommy-59 HBK Medlem

Kommun:
    Nässjö
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2475
    Det här var helt nytt för mej, jag har diskuterat med kundtjänst ett antal gånger om varför deras avställningsförs är mycket dyrare än tex LF, men ingen har knystat ett ord om detta...mysko!

//Tommy

Livibil gillar detta.
  14. lasseh

lasseh HBK Medlem

Kommun:
    Sjöbo
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    15782
    Varning för att ta offert från Water Circle. Företaget verkar "kidnappa" försäkringen vid förfallodagen, konstaterade detta när jag stog på fransk motorväg med däckexplosion och ringde "mitt" försäkringsbolag Folksam.

GöranH gillar detta.
  15. Olof G

Olof G HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    12581
    Har idag fått min avställningsförsäkring på 1731kr enligt försäkringsbeskedet, men jag skall betala totalt 2064kr för någon form av tillägg för helförsäkring?? ännu har jag inte fått någon vettig förklaring på detta ,mest svammel från bolaget.

16. Jorma

Jorma HBK Medlem

Kommun:
    Härryda
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2263
    Jag tycker ni skall kontakta Caravan Club, så dom blir medvetna om problemen, dom kanske kan förhandla med försäkringsbolaget?

17. Tommy-59

Tommy-59 HBK Medlem

Kommun:
    Nässjö
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2475
    Jag har flera gånger haft upp detta med Caravan försäkrings kundtjänst, de säger att de är medvetna om detta men att systemet de jobbar med är föråldrat, likaså aviserar de inte den aktuella summan de ska dra på autogiro vilket både LF & Folksam gör.

//Tommy

18. Olof G

Olof G HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    12581
    Har nu varit i kontakt med bolaget angående det tillägg jag skulle betala för avställningsförsäkring, dom kan inte förklara det, datasystemet jobbar långsamt säger dom,återkom på måndag så finns rätt belopp.

Angående att byta till standard avställningsförsäkring istället för superhusbil, detta går att göra en gång per år, men när du ställer på bilen får du inte superhusbil, liten prisskillnad vid avställning inte värt pengarna enl. kundtjänst.

19. GöranH

GöranH HBK Medlem

Kommun:
    Eskilstuna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    307
    Billigast är inte alltid bäst :)

Esbjörn gillar detta.
  20. Olof G

Olof G HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    12581
    I det här fallet är billigast bäst, försäkringsvillkoren är dom bästa på marknaden, sedan verkar administrationen inte hänga med.

sacce, Tommy-59 och Livibil gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.