Energiomställningen

Tråd startad i 'Under Markisen' av knarrevik, 22 Februari 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Nyfiken fråga. Vilka är oss? Prästerskapet kanske?:D

2. JonasS

JonasS HBK Medlem

Kommun:
    Växjö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9235
    Tänkte på oss andra som inte gillar att få nedsättande tillmälen när argumenten inte räcker till. Hör du också hit?

Kege, Kristian676 och knarrevik gillar detta.
  3. Kristian676

Kristian676 HBK Medlem

Kommun:
    Falköping
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    16927
    Det hade varit intressant att få synpunkter på det du skriver från någon admin.

4. Lassej

Lassej HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Kävlinge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9593
    Nu är snart gränsen passerad för att tråden skall finnas kvar. Håller man sig inte till ämnet stängs tråden. Börjar bli tendens till påhopp.

Eva & Hasse 9, Jan K, Chippen och 1 annan gillar detta.
  5. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Tråden är intressant!
    Är det inte bättre att lyfta ur nedsättande inlägg?

Kege, Eva & Hasse 9, pipers och 1 annan gillar detta.
  6. Lassej

Lassej HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Kävlinge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9593
    Vi kan omöjligt läsa alla inlägg i denna tråd eller i andra trådar, det skulle bli ett heltids jobb. Bättre folk använder Rapporterar inlägg.

smålänningen och Eva & Hasse 9 gillar detta.
  7. Bestliner

Bestliner HBK Medlem

Kommun:
    Tjörn
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    11647
    Censur på det man inte gillar är ju alltid bra.
    Typiskt miljöaktivister. Tack för mig. Ingorerar nu alla dessa.

8. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    OK!
    Bara du inte stänger tråden för att några få hela tiden använder en otrevlig och nedsättande ton när de inte längre har sakliga argument.
    Det var jag som skapade tråden och stänger den vid behov.

brogu, Kege, pipers och 1 annan gillar detta.
  9. Chippen

Chippen HBK Medlem

Kommun:
    Södertälje
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    12955
    Start - SwebbTV
    Titta på klimatbedrägeriet. Lars Bern besitter lite mer kunskap än sektanhängarna på detta forum.

Jag tycker gott webb kan stänga tråden eftersom Knarrevik själv lyckats stänga trådar han inte tycker ska få förekomma på forumet, den här tråden har nog fått sitt sagt ett antal ggr som jag ser det, den kommer bara skapa osämja.

Våra hav översvämmas med plast och Knarrevik som låssas vara en miljövän fortsätter att köpa vatten på plastflaska.

Sen är det ju kul för knarrevik som fått ett fan som klickar på gilla oavsett vad Knarrevik skriver.:)

MarTom, Träsko, Bennsan och 2 andra gillar detta.
  10. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Hör till vaddå? Min åsikt om detta med miljön kan du väl inte ha missat? Jag är lika mån om miljön som resten av dom som skrivit i den här tråden. Men, det finns en väldigt stor fråga & den är på vilket sätt vi skall göra detta. Visst, el-fordon är ett sätt men man får inte glömma att det finns fler. Vad är realistiskt? Även i denna fråga råder det delade meningar. Jag tycker det är väldigt bra att vi luftar våra åsikter & det har vi gjort, både egna ideer, diverse länkar & utdrag ur olika dokument. Det som däremot är irriterande är att hela tiden är det dom som säkerligen inte läst alla "bevis" som framlagts utan direkt hugger emot. Varför inte fördjupa sig & försöka förstå? Ärligt talat, jag tycker detta att hela tiden skylla på fossildrift som den största boven (det finns faktiskt större) & att el-fordon är den enda vägen börjar likna en predikan. Jag gör & kommer fortledes att göra allt som är möjligt för att förbättra miljön, i alla fall så länge jag har ekonomiska möjligheter för detta. Men, sluta åka HB pga att den inte är el-driven tänker jag definitivt inte göra.

PeterK, SM6KIW, Bestliner och 5 andra gillar detta.
  11. JonasS

JonasS HBK Medlem

Kommun:
    Växjö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9235
    Bennsan, jag vill bara liksom du att debatten ska handla om sak och inte person och att vi ska respektera varandra!

Kege, Göte J, Bennsan och 1 annan gillar detta.
  12. Sören-6830

Sören-6830 HBK Medlem

Kommun:
    Vellinge
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    6830
    Intressant är ju också hur Kina och Indien kommer att agera, där finns ju ca 1/3 av jordens befolkning. Har ju lite större betydelse jämfört med vad vi kan åstadkomma i Sverige. Därmed inte sagt att vårt agerande saknar betydelse.

Bennsan gillar detta.
  13. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Hur dessa & andra ""skitiga länder kommer att agera kan bara framtiden utvisa. Jag tror att ekonomin & välfärden spelar en väldigt stor roll för dom. Naturligtvis är Sveriges agerande viktigt (om inte annat moraliskt) & inte utan betydelse om än minimalt globalt sett.

Bestliner och Montreal gillar detta.
  14. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Jag kan inte minnas att jag stängt någon enda tråd och om jag köper vatten på flaska så är det för att undvika dåligt kranvatten på mina resor. Pantflaskan lämnas tillbaka, så snål är jag.

15. TO+GU

TO+GU FD. HBK Medlem 2019

Kommun:
    Timrå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4718
    Trådskaparen verkar ha lyckats med vad jag tror att han vill med tråden, att provocera.
    Tommy R

Anette o Conny gillar detta.
  16. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Ja, det verkar så. Men det är OK för mig, det har varit lite tamt sedan vår käre Jappe lämnade oss. Som bekant var han en mästare på att få igång diskussioner.

Bestliner och TO+GU gillar detta.
  17. Lennart Eriksson

Lennart Eriksson HBK Medlem

Kommun:
    Laxå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1411
    Jag tycker också att trådskaparen har lyckats med vad han troligen är ute efter, likt en slipad politiker inte svara på frågor utan hela tiden glatt glida vidare med nya påståenden. Jag skall nu ut och utbilda nya miljöförstörande körkorts elever. " vi kör diesel bilar ännu ett tag"

Senast ändrad: 7 Mars 2019
    PeterK, Anette o Conny, Bennsan och 2 andra gillar detta.
  18. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Den norska regeringen har till slut satt ner foten – oljefondens investeringar i olje- och gasproducenter ska avslutas, rapporterar E24.

19. Lennart Eriksson

Lennart Eriksson HBK Medlem

Kommun:
    Laxå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1411
    Ja det verkar stämma men när man läser hela artikeln från Norska regeringen så har det nog mer med ekonomi än miljö att göra.

Chippen och Bennsan gillar detta.
  20. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Knarrevik, om du nu ska rapportera om vad norska regeringen beslutat, varför då inte rapportera allt? Vi får tacka Lennart för att han rapporterade det du uteslöt. Att mörka som Hellde'n gjorde är inte just.

Bestliner, Kentx, PeterK och 4 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.