• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bropass

vadden

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
16432
Medlemskap
2024
Kan inte ladda ner appen bank-id på vår Iphone.Kan man skaffa bropass på något annat sätt är det någon som vet?
 

vadden

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
16432
Medlemskap
2024
Skrev nyss om bropass.Vi har redan varit på banken men appen tog för stor plats så det gick inte.Telefonen är bara tre-fyra år gammal.Kan det vara möjligt att man måste köpa en ny telefon för att kunna skaffa bropass?
 
F

F.d. 55989

Guest
En iPhone som är 3-4 år gammal har prestanda som en 6-7år gammal Android telefon, så svaret på frågan är...Ja det är möjligt att du behör en "ny" telefon.
 
F

F.d. 32985

Guest
Skulle vara spännande att höra vad du kan hänvisa till (källa) när du säger att iPhone åldras så pass mycket snabbare för personligen tycker jag det är precis tvärtom (dock utan att ha någon källa utan enbart min personliga åsikt)
 
F

F.d. 55989

Guest
Skulle vara spännande att höra vad du kan hänvisa till (källa) när du säger att iPhone åldras så pass mycket snabbare för personligen tycker jag det är precis tvärtom (dock utan att ha någon källa utan enbart min personliga åsikt)
Nej den åldras inte snabbare men kolla specifikationerna mellan en ny Samsung och ny iPhone så ser du skillnaden
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.440
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
För Android gäller detta:
  • Android 4.1 och senare på mobiltelefoner och surfplattor med Google Play Butik. 8 oktober 2018 kommer kravet att höjas till Android 5. BankID-appen fungerar inte med Google-abonnemanget ”Project Fi”.
BankID-appen fungerar för närvarande inte på följande enheter:

  • CAT S61 (Möjlig workaround är att flytta SIM-kortet till den andra kortplatsen)
  • Samsung Galaxy J7+
  • Samsung Galaxy J7 Max
  • Samsung Galaxy C8 (Kinesisk version av J7+)

På en iPhone funkar det från iPhone 4S o nyare
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Skrev nyss om bropass.Vi har redan varit på banken men appen tog för stor plats så det gick inte.Telefonen är bara tre-fyra år gammal.Kan det vara möjligt att man måste köpa en ny telefon för att kunna skaffa bropass?
Det har inget med ålder att göra utan om kvarvarande minne.
Har du försökt att starta om telefonen eller att ta bort någon skrymmande app?
Kanske har du alltför många bilder eller videoklipp?
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Skrev nyss om bropass.Vi har redan varit på banken men appen tog för stor plats så det gick inte.Telefonen är bara tre-fyra år gammal.Kan det vara möjligt att man måste köpa en ny telefon för att kunna skaffa bropass?

Det är ju lättast om du talar om vilken telefonmodell du har mm.

Om du har en iPhone öppnar du inställningar, väljer Allmänt och sedan Om
Där hittar du "Modell", "Version", "Kapacitet" och "Tillgängligt"

Om du har en Android öppnar du Inställningar. Någonstans där bör du hitta Om. Det kan ev skilja sig åt mellan olika telefoner var du hittar Om.
Där hittar Du "modellbeteckning", "modellnummer", "Android version". Ev hittar du även "internt minne" resp "ledigt minne" där, annars kanske du hittar Lagring och därunder "Totalt utrymme" och "tillgängligt utrymme".

Om du ger oss uppgifterna inom citationstecken så är det lättare att se om telefonen klarar av Mobilt BankID eller inte. Som Knarrevik skriver kanske det bara behöver rensas bland appar och bilder/filmer, men det vi ju inte eftersom vi inte vet vilken telefon som avses.

/CG
 
Toppen